driftig

A

Anoniem

Guest
Mijn zoon van 10 maanden kan erg driftig worden. Bijv als ik iets van hem afpakt... bij het aan kleden etc. Dan is het gillen en "slaan" en hard tappelen met de benen. Is dit niet erg vroeg of zijn er nog meer met dit "probleem?"
En hebben jullie tips? Alvast bedankt! Groetjes!

hoi
nou   luke nou 1 jaar en 2 weken heeft het ook wel als je hem ergens van daan haalt krijg je gelijk een mep en als ik dan boos zeg dat dat niet mag staat hij me aan te kijken of hij wil zeggen waar heb je het over en zijn grote broer krijgt ook vaak een klap al shij maar langs loopt.weet er ook niet zo goed raad mee.
groetjes alexandra

hoi hoi

Ryan heeft dit sinds korte tijd ook heel erg en hij is bijna 8 maanden
hij balt zijn vuistjes en zijn spieren gaan trillen en grrrrr   en loopt rood aan
vooral na het tandenpoetsen als hjij dna de tandenborstel weer moet inleveren , of als ik heb uit de box pak en hij net aan het spelen is pff

was gister toevallig op het cb en vroeg het daar
ze zeiden tegen mij dat het wel erg vroeg was want meestal krijgen ze dat rond 1 jaar tijd die vase
het heeft ook te maken met de controle over de spieren leren te krijgen want ze voelen dat trillen
en tja het zit ook in het karakter kreeg ik te horen
ik zou e rnog heel wat mje ete stellen krijgen zie ze hahahaha

maak me er dus niet druk om en het zal vast wel over gaan

groetjes moekje

sorry zit op het verkeerde forum te lezen haahhaa
maar misschien heb je toch wat aan de info

Hi,

Tom is nu iets meer dan een jr oud. Hij kan ook erg driftig worden, sinds kort.
Ik herken het erg, want ik heb hier zelf vroeger ook last van gehad..

Als ik iets heb, en hij wil het, of ik probeer hem te helpen maar hij wil het zelf doen, hij gaat dan heel snel ademen, en heel druk met zijn handjes open/dicht open/dicht...

Ik laat hem altijd maar, zo min mogelijk aandacht aan besteden, zo merkt hij dat het niet werkt. Zodra ze door hebben dat ze je zo 'in control' hebben, dan ben jij de pineut.
Zelf niet druk gaan doen, hem/haar rustig benaderen, en laten waaien.

Het is een uiting van een soort van onmacht..
Ze kunnen de dingen (nog) niet zelf... of ze willen gewoon hun zin.

Nancy

Hallo onze zooon van 11 maanden kan zich ook enorm woest maken.

Ik ben ook vorige week naar het cb geweest die zeiden ook dat het wat vroeg was. En dat ik gewoon tegen hem kon zeggen. Rustig aan niet zo boos worden. Hij zou het nog lang niet snappen maar het was ook al goed om er wat van te zeggen.

Tja met het voeden zijn we allang bezig maar nu begint het opvoeden ook al!!

hihi,
grappig dat er toch meer van die driftkoppen zijn. mijn dochter heeft die, ik noem het zelf haar buien, al een paar maanden. het kan om vanalles zijn, een koekje wat ze niet krijgt, een schoen die aan moet. eigenlijk bij alles waar zij op dat moment even geen zin  in heeft. ze wordt dan bijna paars en gaat languit op de grond liggen. als ze zo is helpt negeren het beste. soms slaat het door en gaat ze me bijten. het enige wat dan helpt is haar aan de andere kant vn de kamer zetten, waar ze spontaan haar driftbui vergeet, want daar  is weer genoeg nieuws te ontdekken.  

hoi,
nou ik dacht dat Falco driftig was maar als ik jullie verhalen lees is hij eigenlijk dus gewoon normaal :) Hij word boos om "logische" dingen, zoals als iets hem niet lukt of als hij iets niet mag. Maar echt woest word hij als ik hem wil verschonen of zijn jas wil aandoen....*zucht* dingen waar hij dus gewoon ook echt niet onderuit kan.
Als hij daar dan boos ligt te zijn spreek ik hem maar op rustige toon toe dat het zo klaar is en dat het er gewoon even bijhoort. Hij snapt er natuurlijk nog niets van maar het schijnt dat je met je rustige toon stem aangeeft dat hij zich eigenlijk niet druk hoeft te maken. Moet wel eerlijk zeggen dat ik die rust niet altijd kan opbrengen hoor, als hij voor de zoveelste keer in woede en tranen uitbarst, maar ja, we zijn ook mensen.
liefs Lau

Terug
Bovenaan