driftig

A

Anoniem

Guest
Mijn zoon van 10 maanden wordt de laatste erg driftig. Als ik bijv iets afppakt... bij het aankleden... of gewoon uit het niets.   Is dit niet erg vroeg? En zijn er nog meer met probleem? tips graag!

hoi,
hou op over driftigheid!!! Mijn dochter is bijna 9 maanden maar als er even niet gebeurd of gaat zoals ze wil zet ze me toch een keel op dat wil je niet weten!!! Haar hele lijfje doet mee, gebalde vuisten...pffff dat word nog wat als ze wat ouder word!!!

Helaas geen tips voor je...tenminste ik denk juist bij deze driftige persoontjes niet te snel toe geven aan hun willetje zeg maar....snap je? Hahaha, abracadabra...

Succes met de strijd

Hoi Blabla,

Feline heeft dit ook wel eens. Als ik haar ga aankleden wil ze omdraaien en als ik haar dan probeer terug te draaien wordt ze soms driftig en rood en gaat ze nijdig huilen. Verder gaat ze ook met haar armpjes en beentjes trillen. Verder blijft ze er af en toe wat langer in.
Ik was vroeger zelf net zo, ik liep soms wel eens blauw aan van nijd. Mijn moeder deed dan wel eens een koud washandje in mijn gezicht, zodat ik weer terug kwam zeg maar.
Bij Feline wil ik het niet doen, dus meestal kan ik haar wel weer rustig krijgen en als dat niet lukt laat ik haar lekker uitrazen.

groetjes Mariska

Nog even iets: Je kunt er beter niet te veel aandacht aan besteden als je ze niet meteen weer rustig krijgt. Ik kreeg een koud washandje of mijn moeder liet me uitrazen en het is weer goed gekomen met me.

En je zult inderdaad wat aan jullie kindjes beleven, ik ben nu nog wel eens een beetje drifig.....
Zit in de genen of het karakter.

groetjes Mariska

nou hier ook een felle tante hoor,op de commode tijdens verschonen/aankleden moet en zal ze eerst haar muisje pakken waar ze met veel gewurm net bij kan..en duurt het te lang daar op de commode?dan ga je met gebalde vuistjes toch lekker je benen omhoog schoppen..en hopelijk kun je dan net bij de doos billendoekjes en dan geef je die ook een zetje..

en dan is t etenstijd,niets mee te doen het eten gaat er in als pap,maar owee als mams na haar idee te lang wacht met de volgende hap...dan ga ik toch gewoon grommen..??(ja,echt).en is t eten op en wil ik eruit dan gooi ik me gewoon onderuit in de stoel(ze zit wel vast hoor).

dit is niet altijd zo hoor maar temperament zit er wel in..v wie zal ze dat toch hebben?.verders is ze superlief hoor,alleen kort v geduld!groetjes

nou die kleine meid van mij, wil al zoveel, maar haar motoriek laat het nog niet toe. dan wordt ze boos....spant haar nekspieren aan. schreeuwt of...nog ergens bijt op haar knuistje!! probeer maar eens een afstandbediening uit haar handen te krijgen, of een rondslingerende mobiele telefoon.. veel plezier. ik weer van mijn moeder dat ik ook een pittige tante was (en nog ben) dus ik krijg een mooie spiegel voor. ik weet dat je het zoveel mogelijk moet negeren, maar als ze zichzelf nu al pijn doet? dat kan ik toch niet toelaten? wat vinde jullie?

Hallo, hier nog een moeder van een driftkikkertje
Ook Dylano kan (als het ff niet naar zijn zin gaat) erg driftig worden.
Hij loopt dan erg rood aan, soms tegen het paarse aan, en begint te huilen van kwaaigheid. Ik heb ook het idee dat het steeds erger wordt met hem, en we proberen er dan geen aandacht aan te schenken, maar dat gaat niet altijd even makkelijk, want wat kan dat op je zenuwen werken zeg!!
Dat beloofd nog wat voor later, haha!!

Groetjes Debby.

Hoi Plausemama,

Wat ik heb gezien bij een opvoedprogramma (ja die kijk ik altijd, vind het geweldig):

Als je kindje echt niet rustig wordt, en zichzelf pijn doet moet je het heel stevig vast pakken en zorgen dat armpjes en beentjes niet meer heel hard kunnen bewegen.
Gaan zitten en dan heen en weer wiegen en intussen shhhhhh shhhhh doen (weet niet hoe ik dat shhh anders moet omschrijven...)
En zelf heel rustig blijven, dan wordt je kindje dat vanzelf ook. Op tv hielp het heel goed bij dat kindje (was kindje van 2)

groetjes Maris

Terug
Bovenaan