DRINGEND ADVIES GEVRAAGD

Hoi Sira,

Toen ik zwanger was van de eerste zeiden ze in het ziekenhuis dat het overgeven en ziek zijn tussen de oren zat en door stress, want toen moesten wij nog trouwen.
toen had ik wel de tijd om ziek te zijn.

Van de tweede zeiden ze dat mijn lichaam nog niet ontzwangerd was? de oudste was toen 10 maand.
ik kon zelf niet voor mijn dochter zorgen, lag heel vaak in het ziekenhuis aan het infuus,ik kon de trap niet opkomen, ja op handen en voeten.
mijn eerste man moest heel veel doen , en dat deed hij ook! hij ging wel gewoon werken, want wij konden dat geld niet missen natuurlijk. hij bracht smorgens om 6 uur onze dochter al na  een oppas, dat regelde hij ook altijd.

onze dochter en zoon wogen bij de geboorte, (38 week ingeleid) rond de 6 pond. het kindje lijdt er niet onder, die eete mij in feite op?! ik viel de eerste maanden wel 10 kilo af!

Waarom toch voor volgende zwangerschap?
mijn eerste man is verongelukt, ik ben nu 3 jaar getrouwt,     wij zouden samen heel graag nog een kindje willen, en de kans is 90% dat ik weer zo ziek word, maar wat is nu 9 maand op een mensen leven?
als het moet ga ik 9 maand plat, onze kinderen zijn nu 4 en 6 jaar, die kan ik veel uitleggen, en ze gaan allebei naar school dus dan kan ik het makkelijker regelen, met oppas.

als ik in het ziekenhuis lag, moest ik na dat ikaan het infuus had gelegen zelf aangeven waar ik zin in had, welk eten, wat ik luste en wat er in bleef, dus ze zetten mij toen echt geen bord vol groente neer! ik at wel met hele kleine hapjes een appel ofsabbelde aan een sinasappel ( daar gaf ikook wel van over, maar het was niet anders!
ik ging ook wel vitamine  zuigtabletten zuigen dat was ook wel lekker, en voldoende!

als je meer wilt weten, vraag het maar!

groetjes Tamara
 
Hoi Sira,

Mijn vriendin is ook zo ziek en moe. Ze is inmiddels 14 weken zwanger van de tweede. Sinds van de week heeft ze haar zoon weer regelmatig thuis. Dat kon voor die tijd alleen in het weekend, als haar man thuis was. Ze kon niks verdragen. Geen geluid, licht of geuren. Ook was ze zo duizelig. Van HA en verloskundige kreeg ze niks! Er is aan homeopatisch middeltje van VSM tegen de misselijkheid. Het heet Nux Vomica, en is te verkrijgen bij de reform of natuurwinkel. Mijn vriendin gebruikt het al langere tijd. Na ruim een week gebruiken begon ze zich beter te voelen. Lees goed de gebruiksaanwijzing, want in het begin kan het erger worden. Daar kan je dan wat tegen doen. Voor dat duizelige moet ze nu Floradix (drankje) gebruiken. Laat voor de zekerheid je ijzer (HB) eens prikken. Die kan ook laag zijn.
Namens mijn vriendin kan ik je 1 tip geven. Als je erg moe bent: Ga liggen! Wat een ander er ook van zegt! Je lijf heeft het gewoon nodig.
Hopelijk gaat het vlot wat beter met je! En ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips.

Groetjes, Kat (zwanger wordenforum)
 
Hoi,

Ik ben vandaag weer een beetje beter, maar er komt eigenlijk alleen maar problemen erbij! Ik heb een gaslek thuis, af en toe adem ik   gaslucht in, hoe gevaarlijk is dit voor de baby????????? Ik ben zo bang voor hem/haar, ik krijg geen andere woning, huisbaas wil niks laten repareren want kost haar geld.
Ik ga zo de dokter bellen, horen wat ze zegt.

Groetjes, Sira
 
hoi sira,

hebben al je klachten niet met die gaslek te maken??????????????
ik kan mij heel goed voorstellen dat je daar misselijk, draaierig en vlekken ziet!

volgens mij hoort die huisbaas daar wat aan te doen,   en wel meteen ,dit kan toch niet?!!

hou je ons op de hoogte?

groetjes Tamara
 
Als je huisbaas niet wilt moet je gewoon de brandweer bellen dat je gas ruikt! Misschien dat zij wat kunnen doen, zoals je huisbaas verplichten een noodreparatie uit te voeren!
gaslucht is zowieso niet gezond voor je!
Je kindje haalt het zuurstof uit jouw bloed, als er koolmonoxide vrijkomt kan het gevaarlijk zijn (maar dat is vast niet het geval, de brandweer kan het eventueel  voor je nameten). Gewoon gas kan volgens mij geen kwaad voor je kindje, tenzij je zelf van je stokje gaat door zuurstofgebrek, want dan is het natuurlijk een ander verhaal!
Voorzichtig zijn en niet teveel binnen zitten als het niet hoeft!

succes ermee
liefs Klarie
 
Ik heb middags dokter gebeld, volgens hem kan het geen kwaad, er is alleen ontploffingsgevaar (alleen????) , maar zolang er geen koolmonoxide vrijkomt zal er voor het kindje niks aan de hand zijn.

Ik woon tijdelijk in Antwerpen, en hier kan alles (negatief bedoeld), huisbaas wist het van te voren en zei niks. Ik rook het ook pas sins een aantal weken, huisbazen hier zijn vrij, kunnen doen wat ze willen, zelf zei ze een keer tegen me (want gaslek is niet enige probleem, ook hun lawaai, want ze wonen boven mij, is afschuwelijk en daardoor was ik al psychisch ziek) als het me niet bevalt, ga ik toch lekker iets anders zoeken!

\ik denk niet dat mijn klachten te maken hebben met gaslucht, want ik was bij de eerste keer ook zo ziek, vandaar.

Ik reageer elke week, dus hopelijk zal ik nog deze maand verhuizen.

Bedankt allemaal,   Sira
 
Hallo allemaal,
Ik woon in de VS en heb hier twee (van de drie) zwangerschappen gehad.
Was ook vreselijk beroerd, ben diverse keren opgenomen geweest.
Waar ik in het begin wel wat van opknapte waren de vitamine B6 shots die ik
om de zoveel tijd kreeg.
Weet niet of dit mogelijk is in Nederland maar misschien voedingsmiddelen met
veel vitamine B6?
Tis maar een tip...
Succes voor allemaal, tvalt niet mee....
Esther
 
Terug
Bovenaan