Dringend advies gevraagd!!!

hey meiden,

Op 8 oktober ben ik bevallen van ons 2e kindje, echt alles gaat super goed, maar nu ben ik er achter gekomen dat ik weer zwanger ben. Niet gepland dus.
Nu zitten we met een erg groot dilema want dit is wel erg snel, en we hebben maar 3 slaapkamers en die zij niet erg groot, we wonen op een flat dus geen zolder. We zitten nu dus echt te twijfelen of we dit door moeten laten gaan.
Mijn gevoel wil het kindje erg graag, maar mijn verstand weet dat het eigenlijk niet kan.
Wat zouden jullie in mijn situatie doen?

natascha

Natascha,

Dit is een moeilijke vraag. Daar kan mijns inziens niemand over oordelen behalve jij en je man. Het is inderdaad heel snel achter elkaar, maar anderzijds wel fijn voor de kinderen om zo weinig leeftijdverschil te hebben.
Ik weet zeker dat er altijd een uitweg is als het derde kindje geboren wordt. Ook met kamers enzo. Als je bevallen bent hou je onvoorwaardelijk van je derde kindje. En bij aarzeling zou ik het niet afbreken.
Denk goed over na, deze zwangerschap afbreken is onomkeerbaar.
Veel succes met deze lastige keuze.

mama van marijn

Natascha,
Het is een hele moeilijke keus waar je voor staat.
Zelf ben ik 13 oktober bevallen en als ik nu zwanger zou zijn is dat kind welkom ondanks het zo snel is. Zelf ben ik nog niet ongesteld geweest dus soms twijfel ik wel eens of ik nou wel of niet moet testen.
Maar niemand kan deze keus voor jou maken, alleen jij en je partner.

Nee, niet afbreken!!!!!! Daar krijg je echt spijt van! Dit kindje kan er toch niks aan doen, hij/zij heeft het recht om te leven! Bij ons kwam de derde ook geheel onverwachts, en moest er in het begin ook erg aan wennen. Maar je gaat echt van het kindje in je buik houden hoor! Nu is ze het alleliefste meisje, en ik zou haar voor geen goud willen missen! Ze slapen met z'n tweeën op een kamer, er is altijd wel een aanpassing te vinden! Er komt bij ons zelfs een vierde bij, en we zijn er allemaal erg blij mee.
Dus laat je gevoel spreken, er groeit een kindje in je buik, dit kun je toch niet doden?!

Over het algemeen kunnen kinderen best bij elkaar op de kamer. Je zou misschien kunnen kijken of je iets groters kunt huren / kopen. Maar als je gevoel zegt dat je dit kindje wilt houden, denk ik dat je wel heel goed na moet denken voor je verstandelijk beslist om het af te breken.

Er zijn trouwens ook ledikant stapelbedjes te koop. Zo kun je twee kleintjes boven elkaar leggen en neem de nieuwe baby geen ruimte in. Het is maar een tip.  Sterkte met de beslissing!

Groetjes, Marisa

Hallo Natascha,

Ik lees jouw verhaal met een beetje een knoop in mijn buik.
Ik herken jouw situatie maar al te goed..
Ik kan ook niet voor jouw beslissen wat je moet doen, of wat het beste in jullie situatie is, maar ik kan je alleen vertellen wat ons is overkomen.
Ik ben afgelopen april bevallen van ons eerste kindje. Dit kindje was echt gewenst en hebben we echt op gewacht.
Ik wilde eigenlijk maar één kindje of zeker 3 jaar wachten tot de eventuele volgende.
Maar ook ik kwam er na 61/2 maand achter dat ik weer zwanger was. Wat in theorie eigenlijk niet eens mogelijk was, want we vreen veilig en mijn eiersprong moest eigenlijk ook al geweest zijn. Maar toch was het een feit. Meid, ik heb tranen met tuiten gehuild, want ik wilde dit helemaal niet!!! Echt niet!!!! Ik had zo'n makkelijk ventje en mijn leven had ik net weer een beetje op de rit.Maar toch heb ik het niet weg laten halen. En er eigenlijk ook niet over getwijfeld. Dit wondertje moest en wilde echt leven. Wij hebben het financieel redelijk goed en ik werk zelf ook niet. Dus in dat opzicht kan het bij ons allemaal makkelijk, maar het is toch iets, waar ik zelf geen echte keuze in heb gehad. Want zo voelt het. Ik heb afgelopen dinsdag mijn derde echo gehad en ik was toen 10 weken en 3 dagen. Pas toen ik dat kleine ding zag zwemmen en bewegen in mijn buik, werd ik heel blij! Dat was mijn wonder en mijn kindje! Zo iets speciaals. De eerste 2 echo's had ik dat zelfs niet. ( al was er toen ook niet zo veel te zien) Ik had echt tijd nodig om aan het idee te wennen. Maar nu ben ik één van de meest trotse mama in spe!!!!

Ik weet dat jij al twee kindjes hebt, en dat het in jullie huis ook niet de meest ideaale oplosssing is, en dat er tussen jouw tweede en derde een nog kortere tijd zit, maar kijk eens naar je twee mooie kindjes..
Waar er twee zijn kunnen er ook drie zijn. Ik ben het wel met mijn voorgangster eens, als je twijfeld, moet je het niet doen!!

Heel veel succes met je beslissing en probeer toch te genieten van je prille zwangerschap, want ik heb een beetje spijt, dat ik dat niet echt gedaan heb.

Groetjes

Ik denk dat je spijt krijgt als je het weg laat halen. Natuurlijk kan ik of wie dan ook, geen beslissing maken voor jullie. Maar zou je niet altijd blijven denken aan het kindje dat er had kunnen zijn?
Een baby kan de eerste tijd bij jullie op de kamer en misschien kunnen jullie over een jaar of 2 verhuizen.
Veel sterkte met jullie keuze.

Terug
Bovenaan