Dringend advies gevraagd!!!

Natasha,

jij schrijft zelf al: Mijn gevoel wil het kindje erg graag, maar mijn verstand weet dat het eigenlijk niet kan.

Als je gevoel je zegt dat je dit kind wilt, dan zou ik zeker niet afbreken. Op een of andere manier zullen jullie wel oplossingen vinden voor alle praktische problemen, Het belangrijkste blijft toch de liefde die je voor je kinderen voelt.

Beste Natascha,

Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken dat je nu alweer zwanger bent. Natuurlijk blijft het jullie beslissing, maar ik merk zelf dat ik een kleine woning wel een heel slechte reden vind om een zwangerschap af te breken. Het nieuwe leven is toch zoveel belangrijk dan een huis? Het komt altijd wel goed, kinderen hebben vooral veel liefde en stabiliteit in hun leven nodig, meer niet. Ik hoop dat jullie voor dit kindje willen gaan, succes ermee!!

Groetjes Jolie
36 + 2 weken zwanger

Als je de zwangerschap afbreekt krijg je daar spijt van, zeker omdat een kleine woning een verkeerde reden is om het af te breken. Wij hebben 1 jaar lang op een 2 kamer appartement gewoond met zijn drietjes en dat was ook makkelijk te doen.
Volgens mij willen jullie het kindje ook graag houden, ga gewoon creatief om met de ruimte die je hebt door stapelbedden o.i.d.

Succes met de beslissing.

liefs Mariska

Hoi Natascha,

Het is inderdaad een moeilijke situatie waarin wij slechts onze mening kunnen geven. Deze beslissing ligt echt bij jullie zelf.

Ik zou het kindje niet weg laten halen. Ik zou dat zelf ook niet kunnen trouwens.
De redenen die jij aandraagt waarom het niet zou kunnen zijn op de praktische kant gericht. Daar is altijd een mouw aan te passen. Mijn broer en ik hebben jarenlang bij elkaar op de kamer geslapen. Wij vonden dat helemaal niet erg en hadden juist veel plezier samen. Wijzelf hebben ook geen zolder in ons huis. Dat maakt alleen maar dat je alleen de echt noodzakelijke dingen bewaard en de 'rotzooi'   ook echt wegdoet ipv maar bewaren voor het geval dat....

Ik zou dan ook nooit om die redenen een kindje niet op de wereld zetten. Weet je, mijn schoonmoeder heeft ook in 1 kalenderjaar 2 kinderen op de wereld gezet. Mijn schoonbroer is van januari en mijn man van november 1969. Toen was nog het gezegde dat je niet zwanger kon raken als je borstvoeding gaf. Niets is dus minder waar..... Uiteindelijk was ze er erg blij mee. Als ze niet zo snel zwanger was geworden, was mijn man waarschijnlijk nooit op de wereld gezet omdat ze daarna erg lang ziek is geweest. Ik ben haar dus erg dankbaar!

Soms gebeuren dingen met een bepaalde reden. Misschien is dit kindje ook niet voor niets ontstaan. Het laat jullie in ieder geval nadenken over het leven en over jullie toekomst. Zo zie je maar dat je levensweg soms een geheel andere wending kan nemen en dat je het leven niet van tevoren kunt uitstippelen. Hoe graag we dat soms ook zouden willen.

Denk goed na voor je een beslissing neemt en in dit geval zou ik zeker je gevoel zwaarder mee laten wegen dan je verstand......

Succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007 en heel pril zwanger van nr. 2

hoi lieve meiden,

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties.
Wij hebben inmiddels besloten het kindje lekker te houden.
Ik dacht dat een abortus niet zo erg zou zijn als je het heel vroeg doet, maar ik wil het echt niet!
Ik hou zoveel van mijn 2 kinderen en ik weet dat ik net zoveel van deze 3e ga houden, dus dat is genoeg.
En praktisch gezien hebben we nog tijd genoeg om dit op te lossen.
Dus voor mij weer een spannende tijd in het vooruitzicht, maar we zijn wel heel gelukkig.

xx natascha

Lieve Natascha,

Ik ben er erg blij om. Je zult zien hoeveel je straks ook van dít kindje gaat houden, en de broers of zusjes ook!
Ik wens jullie veel liefde en geluk met jullie gezinnetje!!!

Terug
Bovenaan