Dringend advies gevraagd!!!

hey meiden,

Op 8 oktober ben ik bevallen van ons 2e kindje, echt alles gaat super goed, maar nu ben ik er achter gekomen dat ik weer zwanger ben. Niet gepland dus.
Nu zitten we met een erg groot dilema want dit is wel erg snel, en we hebben maar 3 slaapkamers en die zij niet erg groot, we wonen op een flat dus geen zolder. We zitten nu dus echt te twijfelen of we dit door moeten laten gaan.
Mijn gevoel wil het kindje erg graag, maar mijn verstand weet dat het eigenlijk niet kan.
Wat zouden jullie in mijn situatie doen?

Hey meis,

Luister naar je gevoel. En 3 slaapkamers is toch zat met zijn 4tjes.  

Voor een kind maakt de grote van de slaapkamer echt niet uit ze gebruiken hem alleen om te slapen me zoontje ook. Die is 1 maar die slaapt alleen op zijn kamer speelt er nooit.

En zo te horen heb je groter huis als ons. Wij hebben maar 2 slaapkamers.

Waar 1 kind kan eten kunnen er ook 2 eten.

Liefs
Gaby

Ik zou zeker naar je gevoel luisteren, een kindje weg laten halen is niet zomaar iets! Ik ben eind juli bevallen van ons derde kindje en ben nu alweer 2 maanden zwanger! Wij hebben vier slaapkamers en de oudste 2 jongens gaan samen op 1 kamer. Ik zou het van de ruimte zeker niet af laten hangen, je kan altijd nog een grotere woning huren/ kopen op den duur. En net wat al gezegt werd waar er 1 kindje kan eten kunnen er ook 2 eten. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar voor de argumenten die je nu hebt zou ik het zeker niet laten. Succe verder.

Je moet er echt goed over nadenken meis.

Wij wonen ook op appartement 2 slaapkamers een voor ons en een voor Levi en de nieuwe Beeb.   De beeb gaat eerst bij ons op de kamer totdat die door slaapt. En dan gaat hij naar Levi zijn kamer je moet je echt niet om de ruimte het kindje weg laten halen
Wat zegt je man/vriend?

Succes meis
Liefs
Gaby

hoi gaby,

bedankt voor het meedenken!!
Ik zou zelf graag de baby laten komen ondanks dat het echt heel onhandig is, bijv staks met het wegbrengen van de oudste naar school, dit moet ik met de auto doen want het is best ver.
Mijn man ziet heel veel praktische problemen dus die wil het liever niet.
De 2 jongste moeten straks bij elkaar op de kamer en financieel word het ook moeilijk we hebben het niet erg breed. Hij denkt dat we onze twee kinderen die we nu al hebben dan tekort doen.

xx natascha

Misschien reageer ik een beetje fel, maar ik ben van mening dat je eerder na had moeten denken. Je vindt het erg snel en je man staat er niet helemaal achter. Ik vind abortus geen optie, tenminste niet als er niet iets heel ergs is met de beeb. Praktische problemen vind ik geen goede reden. Dan hadden jullie beter moeten opletten.

Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar ik heb in mijn omgeving al veel te vaak dit soort situaties gezien (vooral op mijn werk) , maar ook de andere zijde. die van meiden die niet zwanger worden.
Dit is en blijft een geschenk wat je naar mijn idee niet weg kan doen, omdat het niet past.

Zoals ik al zei wil ik je niet kwetsen, maar ik wilde wel mijn mening geven.

ik snap je dilemma eerlijk gezegd wel. net koud 2 maanden bevallen en dan weer zwanger, en het financieel niet zo breed hebben...
Ja ik kan me er wat bij voorstellen...

En over beter opletten gesproken daar zit zeker een kern van waarheid in, maar soms gebeuren er nou eenmaal dingen die je niet in de hand hebt.

Maar een kindje weg laten halen, poeh ik zou daar nog maar eens heel goed over nadenken, en lang met je man over praten!!
Het is niet niks...

Ik durf je daar geen advies over te geven. Dit word jullie beslisisng, wat iedereen hier ook zegd. Dit moeten jullie samen doen. Wat mijn gevoel daarbij is of het gevoel van wie dan ook mag jullie beslissing eigenlijk niet eens beinvloeden...

succes met jullie beslissing..

dag natascha,

wat een moeilijke situatie, vooral omdat jij er wel blij mee bent maar je man niet (echt).
de enige die kan beslissen wat je doet ben jijzelf: dit kindje zit tenslotte in jouw buik.
wel denk ik dat je de impact van een abortus niet moet onderschatten. je hoort zo vaak dat mensen daar jarenlang last van houden (emontioneel gezien).

persoonlijk kan ik weinig échte redenen bedenken om een zwangerschap af te breken, die verder gaan dan praktische zaken. alleen als je   erg jong bent en echt niet voor je kindje kunt zorgen of wanneer het kindje geen menswaardig leven kan hebben en/of de moeder in gevaar komt door de zwangerschap zou ik het als een optie kunnen zien. maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

nou moet ik ook zeggen dat wij op mijn eerste zwangerschap heel lang hebben moeten wachten en de kinderwens werd steeds sterker maar ookde angst dat het nooit voor ons weggelegd zou zijn... inmiddels een gezonde zoon en nu een tweede zwangerschap verder is het gelukkig goed allemaal gekomen, maar een kindje weg laten halen zou ik door onze voorgeschiedenis nooit kunnen, het blijft een wonder en een cadeautje.  

maar als je echt vreest voor de toekomst van deze baby en van je andere kinderen en misschien wel voor je huwelijk/relatie, dan ben jij de enige die kan inschatten of je het aan kunt dit kindje te laten komen.

heel veel sterkte met het maken van je keuze!

groetjes,
mama in amsterdamzuid

Terug
Bovenaan