Drinkbeker

Hallo, heeft iemand de gouden tip voor een drinkbeker? Mijn dochter is 9.5 mnd en ik heb de juiste beker nog niet echt gevonden voor haar..

- open beker lukt wel redelijk maar ze verslikt zich vaak ivm te grote slokken
- 360° beker vind ze nog moeilijk.. oefen heel vaak
- rietjesbeker is ook te moeilijker, logisch opzich wel
- tuitbekers lekken enorm en komt ook met golven tegelijk
- difrax drinkbeker met zo'n slow/fast dingetje daar komt bijna niks uit en als je die er uit haalt dan komt het water er ook met golven uit..

Wie heeft de perfecte beker thuis waar kleintjes makkelijk zelf uit kunnen drinken en waar het niet met golven tegelijk uit komt? Ik hoor de tips graag

Wij zweren toch bij een 360 graden beker. Je moet inderdaad even goed oefenen, maar als ze het eenmaal doorhebben is het ideaal. Mijn jongste is nu 9 maanden en die heeft hem net sinds deze week door gelukkig. Wij hebben trouwens bij de oudste met de open beker geoefend door er eerst yoghurt in te doen. Dat is dikker, waardoor het er niet zo snel uitkomt. Toen dat goed ging, zijn we met water gaan oefenen. 

Het is even doorzetten met de beker die het beste lukt. Bij ons was dat toch de rietjesbeker al met 8 mnd. 360 beker snapt ze nog steeds maar weinig van, nu 21 mnd, terwijl ze prima uit een open bekertje drinkt nu. 
Wij hebben een tijdje een tuitbeker van nubi gehad. Die was antilek en dat werkte op af en toe wat druppels na best goed. Dat was een zachte tuit en er kwamen geen golven tegelijk uit. Je moet er wel echt aan zuigen.

Het is idd veel oefenen. 360 graden beker snapte ze hier heel snel (7 á 8 maanden), rietje duurde langer. Er zijn trouwens wel echt goeie antilek tuitbekers hoor! Wij hadden de avent tuitbeker (die met harde tuit) en daar kwam hooguit één drupje uit als hij hard viel.

Hier gewoon goed oefenen met open beker de gewone dus. Veel oefenen. Ik wil nog wel voor de echte drinkmomenten de fles erbij pakken met gewone melk. Onze man is 1 jaar nu net. Me oudste dronk vanaf begin gelijk goed met de open beker

Ik heb de tuitbeker van liewood gehad. Lekt echt niet en zelf het gaatje wat groter moeten maken. Je kan de tuit er afhalen en af en toe oefenen met een gewoon slokje.
360 graden drinkt mijn zoontje niet uit. Ook nooit gedaan. Hierna over op de rietjesbeker van diffrax.

Ik weet nog dat ik rond die tijd diverse drinkbekers via Marktplaats had aangeschaft, juist om te testen waar de kleine goed uit dronk. Daar zat een mooie overgangsbeker in, weet alleen niet welk merk, maar was een vrij dikke, zachte tuit waar je beetje op moet duwen voordat er iets uit komt. Daarna ben ik 360gr beker gaan gebruiken 

Tuitbeker van sophie de giraffe. Je hebt zo een antilek stop. Ik heb dat eerst ervan afgehaald zodat hij snapt waar het water vandaan komt en als hij het door heeft weer antilekdopje er weer op. Mijn zoon is 10 maanden, het blijft nog steeds wel een dingetje.

Terug
Bovenaan