Drinkbeker

<p>Hoi </p><p>Even een vraag onze dochter heeft een drinkbeker met rietje van de Hema voor school waar ze alleen maar hoeft te draaien en dan komt het rietje tevoorschijn.</p><p>Maar nu wil ik kijken voor nieuwe bekers deze worden lelijk en mijn man zegt is ze niet te groot voor een rietjes beker ze is nu net 5 maar wat zijn een beetje goede schoolbeker die goed open gaan ik ben bang als ik een gewone beker doe met draaidop die helemaal open moet ze hem niet goed dicht doe naar gebruik en leeg loopt in haar tas.</p><p>Ze moet er twee hebben voor elke pauze 1 of 1 grote waar ze 2 pauzes mee kan doen aangezien ze een continu rooster heeft.</p>
 
Als juf ben ik fan van de camelback rietjes bekers. Wel iets duurder, zijn er in grotere maat, maar goed lekvrij. Zeker bij kleuters lekken bekers met een dop vaak, omdat deze niet goed wordt dichtgedraaid. Sommige kinderen hebben een bidon maar ik heb het idee dat ze daar minder goed en dus minder uit drinken. Mepal maakt bekers een hard tuutje dat uit de beker schiet, zijn goed antilek, maar ik zie geregeld een kapotte voorbij komen.
 
Mijn zoontje heeft een beker van Mepal. Goed schoon te maken want je kan de hele dop uit elkaar halen en in de vaat doen. En lekken niet.
Het is een harde kunstof beker. Ik kan mezelf voorstellen dat deze wel kwetsbaar zijn. Tot nu toe nog helemaal heel. En dat terwijl de jongste er zo nu en dan nog mee speelt. 
 
Hoi, mijn zoontje is net 4 en heeft zo'n standaard mepalbeker. Ik dacht in het begin ook O JEE als dat maar goed gaat. Normaal sta ik er altijd bij als hij drinkt. Maar het gaat goed, de juffen zijn er ook bij en helpen. Een stukje verder naar zelfstandigheid en loslaten ??
 
Dat kan toch niet (meer) waar zijn ik val bijna van m'n stoel, ik vind dit erg achterhaald! En alle ouders zijn het hier mee eens? Hier op de scholen en op de bso etc zijn geen regels meer hoor. 
 
Hier kwam mijn dochter van de week met 2 veters los bij alle twee haar schoenen ik zei kon de juf die niet strikken maar mocht ze ook niet meer doen dus nu maar schoen met klittenband weer gehaald 
 
Terug
Bovenaan