Drinkbeker

Ik vind het ook te bizar voor woorden. Niet helpen vanwege corona. Bij ons op school nog wel wat regels, maar nauwelijks merkbaar. Ik geloof ook dat sommige coronaregels in stand zijn gehouden omdat het goed werkte (bijvoorbeeld geen ouders in de school in de ochtend geeft heel veel rust voor de kinderen). 
De kleuterjuf van mijn kinderen heeft ook liever klittenband schoenen bij de kindjes. 25 tot 30 schoenen strikken kost gewoon heel erg veel tijd en eer dat alle kinderen klaar zijn om buiten te spelen is de tijd alweer voorbij. Dus een stukje zelfstandigheid is heel fijn . Als ik dit typ besef ik mij dat mijn kinderen hun schoenen uittrekken als ze in de klas zijn en sloffen dragen, dan heb je dat probleem van tijd, maar natuurlijk niet als kinderen hun schoenen aanhouden gedurende de dag. 
Hetzelfde geldt voor trommels en bekers. Er is gewoon geen tijd om alle kindjes te helpen. Maar niet helpen door corona vind ik echt heel raar nu nog. 
Mijn kinderen drinken uit een sistema beker. Inderdaad zo'n bidon achtig ding. Ze drinken er niet veel uit. Minder dan uit een rietjesbeker naar mijn idee. Wat juf Galileo zegt herken ik dus wel. 
 
Terug
Bovenaan