drinken bij 1 jaar: hoeveel melk en hoeveel andere dranken

Hallo allemaal,

mijn dochter is bijna 12 maanden (over 3 wkn) en die krijg over de dag genomen;

's morgens   een bordje pap
tussendoor een fruithapje met wat water of thee
's middags een boterham met vlees (kipfilet of boterhamworst) + bekertje melk
tussendoor een liga met wat drinken
's avonds een warme maaltijd met groente, aardappelen en vlees. Of iets van pasta.
met bekertje melk.

Ze krijgt al vanaf 9,5 maanden geen nachtfles meer, ze krijg helemaal geen flesvoeding meer. En vanaf haar verjaardag 19-03 krijgt ze (geen probleem volgens het cb ) gewone melk(producten). Maar wel met bijvoeging van extra vitamine D.
Voor de rest eet ze al redelijk met de pot mee en dat  word dsadelijk allen maar gemakkelijker.  

quote: Lindano reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-02-2008 19:24:05'));

Wel grappig om te lezen wat iedereen geeft en hoe verschillend het allemaal is.

Ik ben laatst op het CB geweest en daar werd mij geadviseerd om te stoppen met de avondfles. Mijn dochter is bijna 11 maanden.

ochtend papfles 230/240
10.00/11.00u fruit
12.00u boterham + 150ml opvolgmelk
15.00u liga met dixsap
17.30u warm eten en een toetje

Sap bied ik op willekeurige momenten op de dag aan.

Maar aangezien ze erg slecht warm eet geef ik haar af en toe toch nog een papfles voor het slapen gaan.

Heeft iemand daar trouwens ervaringmee? Mijn keintje eet echt alles wat voor haar neus langs komt maar na een paar happen weigert ze nog verder warm te eten, of het nu vers is of uit een potje,maakt niets uit. Ze eet wel graag warme pap dus het ligt ook niet aan de warmte?

Mijn dochter heeft dat ook een tijd gehad, toen heb ik haar gewoon als tussendoortje ipv de liga of erbij wat rauw groente gegeven zoals; komkommer, paprika, evt broccoli of bloemkool deze 2 even wat verwarmen tot ze beetgaar zijn vinden veel kinderen lekker. Zo krijgt ze toch haar voeding en vitamine en mineralen binnen. En geef haar 's avonds evt een bordje pap op het tijdstip van het avondeten dat deed ik ook met succes. En nu eet mijn dochter gewoon weer haar bordje (redelijk) leeg. Dus het kan gewoon een fase zijn.  
succes
karina

Terug
Bovenaan