Drinken uit een bekertje

hallo medemamma's,

Mijn zoontje is bijna 10 maanden en dus ben ik hem al een tijdje aan het wennen aan het drinken uit een bekertje. Het gaat al best aardig. Water en thee drinken is geen probleem, maar melk wil hij uit een fles.

Is dat een fase en moet me daar geen zorgen om maken? ik probeer het iedere dag met de lunch, hij drinkt dan twee slokjes uit het bekertje en duwt het dan weg. Als ik de melk dan maar in een flesje doe drinkt hij het helemaal op.

Wie herkent dit? En hoe heb je dit opgelost?

Ben heel benieuwd naar jullie reactie.
Amanda

geef je de melk dan warm of koud?

Ik kan me voorstellen dat warme melk uit de fles gewoon goed voelt, even lekker drinken.
Misschien wil het uit een bekertje beter koud.

Ik heb daar zelf nooit moeilijk over gedaan, ze zijn er vanzelf aan toe.

Hallo,

Mijn dochter is 20 maanden en drinkt nog steeds alles uit een tuitbeker. Af en toen oefenen we met een beker en dat kan ze ook wel, maar ze draait de beker na een paar minuten steevast om en ik heb geen zin om haar steeds te verschonen of om de vloer weer te gaan dweilen. Ik zou me met 10 maanden nog lang geen zorgen maken en de melk gewoon uit een flesje geven, het is al lang knap dat je kind uberhaupt drinken uit een beker drinkt!

groetjes

Annemieke

hoi,

Ik zou me vooral geen zorgen maken. Ik vind het al knap dat hij nu al uit een bekertje drinkt. Mijn dochter was bijna 2 toen ze uit een normale beker kon drinken. Ik wilde eigenlijk alles volgens de boekjes, maar ben er ondertussen wel achter dat het allemaal vanzelf wel komt, vroeg of laat.

Groetjes,
Paula
moeder van Elin (2,5 jaar) en Norah (14 weken)

Ik heb ook geen zin om iedere keer de troep op te ruimen. Ik ben al blij als ik het huishouden voor elkaar krijg. Mijn zoontje leert nu uit de tuitbeker te drinken. Op het cb zijn ze er nogal gebrand op dat ze uit een beker kunnen drinken. Een kennis van ons maakte de opmerking van 'zullen we ze maar meteen inschrijven voor de universiteit?' Ze leren het vanzelf wel ben ik van mening. De arts van het cb opperde zelfs om hem maar dorst te laten krijgen en dus alleen nog uit een tuitbeker te laten drinken. Dat terwijl het al dagen meer dan 30 graden was. Juist dan zijn ze vocht hard nodig of ligt dat aan mij? Ik laat mijn zoontje gewoon zelf zijn tempo bepalen en oefen af en toe met hem.

ik wilde ongeveer dezelfde vraag stellen.
mijn dochter is nu 18 maanden en ben ook bezig om uit een beker te laten drinken.
het enige nadeel is dat ze alles zelf wilt doen, ik mag niet helpen.
dus ze rukt het bekertje uit mijn handen of van de tafel, je kan het al raden alles nat.
en als het dan lukt is ze bij de eerste slok erg gulzig zodat ze zich erg verslikt.
 de tuitbeker en rietjes beker gaan prima.

op het cb hebben ze er niet over gevraagd, wel over het eet schema, en daar zei ik dat ze een tuitbeker of een rietjes beker kreeg, kreeg hier over geen commentaar.

het komt vanzelf wel denk ik de een is wat sneller dan de ander.

groetjes henny

Bedankt voor alle reacties. Ik had al het vermoeden dat ik iets te braaf de adviezen van het cb opvolgde.

Het grappige is overigens wel dat sinds ik deze vraag op het forum heb gezet, milan leif melk uit een bekertje drinkt. ( een tuitbeker hoor!)

Liefs
Amanda

Hoi Amanda,

Mijn zoontje  is ook 10 mnd, maar drinkt ook nog niet uit een gewoon bekertje. Ik probeer het wel eens, maar hij duwt het dan weg.
Wel drinkt hij diksap uit een tuitbeker, dit gaat erg goed. Welke tuitbeker gebruik jij eigenlijk?
Ik heb die van avant, maar daar kunnen geen warme dranken en pedermelk in.

Groetjes Sanne

Terug
Bovenaan