Drinken uit een bekertje

Hallo,
Onze zoon heeft ook lange tijd melk uit een flesje gedronken omdat hij melk nou eenmaal associeerde met fles. Water, thee, sap gingen makkelijker waren sneller uit een beker te leren. Op een gegeven moment heb ik ook melk in een beker gegeven en na een paar keer ging dit ook goed.
Difrax heeft in het assortiment een oefenbeker. Dit is een beker met een gebogen rand en neusuitsparing. Deze rand zorgt ervoor dat je kind de lippen  makkelijker op de bekerrand kan plaatsen en daardoor beter (met minder knoeien) hieruit kan drinken. Ook een gewone beker met een iets dikkere of gebogen rand kan hierbij helpen.
Thuis gebruiken we ook vaak de rietjesbeker van Tupperware. Het is een gewone plastic beker met een deksel waar een uitsparing in zit voor een gewoon rietje. De beker is dus ook als gewone drinkbeker te gebruiken. Voor onderweg neem ik vaak de rietjesbeker van Nuby mee. Ik heb zelf wel eens geprobeerd om hieruit te drinken, maar dan moet je heel hard zuigen.
Succes!

je probleem herken   ik niet omdat mijn zoontje wel melk uit een beker lust.
mar ik zou me er geen zorgen over maken. het gaat om de techniek, en die beheerst hij zo te zien al. dan komt de smaak vanzelf ook wel.
en een warme fles is hij natuurlijk gewend en associeert hij met iets lekkers.
gewoon blijven proberen, dan   komt dat vast goed.

greet

Hoi Sanne,

Ik heb een tuitbeker bij de Hema gekocht. Een heel simpele, met twee oortjes zodat hij 'm ( ooit) zelf gaat vasthouden. Het dekseltje kan er ook af dan is het gewone beker. ( het is geen anti-lekbeker, ik had gehoord dat ze daarmee alsnog de zuigbeweging maken.

groetjes
Amanda

Terug
Bovenaan