Drinken uit tuitbekers!!????

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Mijn 7,5 mnd oude dochtertje krijgt het niet voor elkaar om uit een tuitbeker te drinken. Ik heb zo'n beetje alle modellen geprobeerd die er zijn maar het wordt helemaal niks en vaak lekken ze alsnog. Ik wil haar graag wat sap geven of water maar dat lukt dus niet. Ze drinkt nu overdag alleen haar (warme) flessen en niets tussendoor. Ook een gewone beker lijkt alleen speelgoed voor haar dus dat wordt 'm ook niet!
Is het een probleem dat ze buiten haar flessen geen ander vocht drinkt?? Ze eet verder prima (boterham,  fruit en warme hap)  en ze krijgt 4 flessen per dag bij elkaar ongeveer 550 ml. per dag. Moet ik me druk maken of haar gewoon laten tot het wel een keer lukt??

Tips en advies welkom!

Hoi Lindano,

Als ik jou was zou ik me niet te druk maken ze krijgt 550 cc binnen en dat is al heel wat. Ik zou gewoon regelmatig aan blijven bieden gaat vanzelf beter. Wat hier gewerkt heeft is in eerste instantie het anti-lek gedeelte er uithalen zodat ze merkte dat er iets lekkers uit kwam. Daarna hebben we die er weer in gedaan en nu gaat het heel goed. Je kunt eventueel ook sap uit een gewone fles geven.

Succes, Anja

ik heb met goewan hetzelfde probleem. ook ik ben bang dat het verwarrend is als hij zijn sap uit de melkfles krijgt. ik heb nu voor hem voor de sap een kleine difraxfles (nieuw model gehaald, deze is kwa grote ong gelijk aan een tuit beker, het voordeel van deze flesjes is dat je er bij de prenatal handvaten bij kunt kopen waardoor het een tuitbeker word, alleen inplaats van met een tuit met een speen, heier gaat dat heel goed en is er geen verwarring, de fles van de sap is dus klein met handvaten en blauw, en zijn melkfles is veel groter zonder handvaten en knal oranje, totaal verschillend dus.

Ik heb t ook geprobeerd maar krijg mn dochter ook niet zo ver dat ze door heeft dat ze die beker moet optillen om er wat uit te krijgen..ze heeft nu zo'n beker met een rietje en dat gaat wel goed. Ik wil haar eigenlijk helemaal van die flessen af hebben maar ja..ik ben een beetje overmoedig misschien :s

Hoi!

Mijn dochter is 9 mnd en kan  nog steeds niet goed drinken uit een tuitbeker, al gaat het wel telkens ietsje beter. We hebben al eens een beker geprobeerd die juist wel lekt, zodat er vocht uit komt dat in haar mond loopt zodat ze snapt dat ze moet drinken en niet kauwen op de tuit. Maar dan komt er zoveel in haar mond dat ze zich elke keer ontzettend verslikt en telkens maar 1 slokje neemt en dan heel lang niks. Schiet niet op dus.

Nu hebben we vorige week een avent tuitbeker gekocht met een tuit vanaf 3 mnd, die is zacht en lijkt dus een beetje op een speen qua hoe het aanvoelt. Wel antilek trouwens.  En ze snapt dat ze eraan moest zuigen! Maar echt goed drinken uit een tuitbeker lukt nog steeds niet hoor, ze drinkt dan bij een maaltijd maar 20 cc of zo.

Wat wij trouwens ook hebben is z'n  oefenbeker van difrax zonder tuit,  die aan de ene kant hoog is en aan de andere kant laag. Daar oefenen we ook al een tijdje mee en dat gaat eigenlijk het beste. Ze snapt hoe ze slokjes moet nemen als ik de beker vast houd,  en vindt het bereinteressant dat ze uit een echte beker drinkt. Eerst ging er heel veel naast maar nu gaat het al bijna zonder knoeien. Maar echt veel drinken is er ook met deze beker niet bij, dat doet ze alleen uit de fles...

Nou, dat waren zo even mijn ervaringen, misschien heb je er wat aan. Veel  succes, gewoon maar blijven proberen denk ik. Lukt vanzelf een keer.

groetjes,
Anna

o ja en over je vraag of ze wel genoeg vocht binnenkrijgt: zou ik me niet al te druk om maken, en het zal bovendien tijdelijk zijn want ze gaan vanzelf meer drinken als het kwartje eenmaal gevallen is. Die van mij krijgt ook niet zoveel vocht binnen (3 flessen plus een paar slokjes water/diksap per dag) en ik heb niet de indruk dat ze uitdroogt of dorst heeft. Bij twijfel kun je altijd even met het CB bellen.

Ik vind 7,5 maanden ook nog wel jong hoor, ons zoontje was ruim 1 jaar toen hij goed uit een tuitbeker kon drinken. Tot die tijd gaven we hem gewoon sap uit een flesje.
Nooit geen enkele verwarring gemerkt hoor! We gaven hem af en toe een tuitbeker in de box. Spelenderwijs kreeg hij vanzelf in de gaten wat de bedoeling was. Ik zou het voor nu lekker laten en gewoon wat sap uit een flesje geven. Komt vanzelf wel goed!
groetjes Soela

Waarom zou het verwarrend zijn om sap uit een fles met speen te geven? Ik snap dat echt niet hoor, heb er zelfs nog nooit over nagedacht. Doen we met z'n allen over sommige dingen niet gewoon te moeilijk.

Zelf vind ik het helemaal niet nodig dat een kind van 7,5 jaar al uit een tuit drinkt of zelfs al uit een gewone beker. Tuurlijk je kan het af en toe proberen, het is wel goed om dat te ontwikkelen, maar om je nou zorgen te gaan maken als je kind het nog niet kan?

Miep

Terug
Bovenaan