Drinken uit tuitbekers!!????

Mijn dochtertje is 10 maanden.Ik laat haar af en toe uit een tuit drinken, antilek.Alleen haar sap. Haar melk geef ik nog lekker in een fles. Af en toe haar sap ook nog,drinkt ze makkelijker. Ik denk dat komt wel hoor, ben er ook niet zo moeilijk in.

Linde is nu 8,5 mnd en begint nu goed uit een tuibeker te drinken. Zij wilde niets anders dan melk uit een fles dus daarom ben ik toen met een tuitbeker begonnen omdat ik het ook belangrijk vindt dat ze andere dingen leert drinken. Vorige week op het consultatieburo vertelden ze me dat ik nu toch ook echt moet gaan beginnen met melk uit de tuitbeker te geven zodat ze over kan gaan tzt naar een gewone beker want anders drinkt ze met 2 jaar nog melk uit een fles. Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik wil best proberen of de melk uit een tuitbeker lukt maar als de melk dan niet op gaat dan krijgt ze die voorlopig nog lekker uit de fles want zoveel melk krijgt ze niet meer op een dag en ik vind het wel belangrijk dat ze die nog binnen krijgt.

Groetjes Anja

ben net naar het cb geweest en hier geen opmerkingen over tuitbekers hoor. En wat een onzin dat als je nu niet met een tuit zou beginnen (8,5 maand) dat ze dan met 2 jaar nog niet uit een gewone beker zou kunnen drinken.

Echt ronduit flauwekul. Tuurlijk moet je af en toe proberen (alhoewel probeer maar melk van poeder via een anti-lek te geven, hahaaha dan raakt ie echt verstopt), maar als je eht nog even niet doet met de melk echt geen drama hoor.

Overigens oefen je met het drinken uit een tuit niet het drinken uit een gewone beker, dus volgesn mij staat dat los van elkaar.

Meiden doe het lekker zoals je zelf wil en kijk naar waar jouw kindje aan toe is en laat je niet opnaaien door een cb of mensen om je heen.

Miep

PS:

iemand zei ooit tegen mij over al het opbieden van moeders tegen elkaar en over alles wat al zou moetenkunnen (volgens CB): het komt niet op je cv te staan, wanneer je ging lopen of wanneer je zelf uit een beker kan drinken. Als ze het maar leren, en dan is het echt niet belangrijk of iets gebeurd met 8 maanden, 10, maanden of anderhalf jaar.

goed gesproken Miep!!!

Maar het is de onzekerheid he, waardoor je toch vatbaar bent voor al die adviezen en vergelijkingen met andere kindjes. Dus daarom extra fijn om af en toe weer even  heerlijk nuchter tegen de boel aan te kijken.  

natuurlijk is drinken uit een beker een hele andere techniek als drinken uit een tuit.
en natuurlijk leert je kindje het wel, als het nu niet zo makkelijk gaat, probeer het dan later nog eens, wellicht probeer je het gewoon te vroeg en is je kindje er nog niet echt an toe.

Ik ga de tuit (liever) helemaal niet gebruiken. Het lijkt mij persoonlijk juist weer extra verwarrend om een nieuwe zuigtechniek te leren die overbodig is voor het drinken uit bekers. Maar ik hou nergens star aan vast. Als het zo uitkomt, pakken we alsnog de tuitbeker.

Terug
Bovenaan