drinken?

A

Anoniem

Guest
Hoi dames

Even een vraagje, hoe doen jullie het met drinken van een wijntje of iets anders sterks?

Ik vind het zo dubbel. Van de ene kant denk ik stel dat ik zwanger ben dan is het heel slecht voor het kindje, aan de andere kant denk ik stel dat het nog een jaar duurt voordat ik zwanger ben en ik drink al die tijd niet dan heeft iedereen me zo door want helemaal niet meer drinken gaat  in mijn geval echt opvallen (niet dat ik zo'n drankorgel ben maar met feesten en partijen  lust ik wel een wijntje hihi).
Daarnaast is het denk ik ook goed om nu nog niet alles te laten voor een zwangerschap omdat je dan denk ik helemaal gek wordt van jezelf!

Op het moment drink ik nu  even niet meer maar weet dat ik dit voor de buitenwereld niet lang kan volhouden.

Liefs  Nassoe  

He hallo,

Grappig. Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik hier ook heel erg mee bezig. Ik drink thuis eigenlijk nooit alcohol, maar als ik met vriendinnen op stap ging dronk ik regelmatig wat biertjes. Bij mij heeft het idd een jaar geduurd voordat ik zwanger was. En al die tijd (ik ging best nog wel eens op stap) heb ik vaak smoesjes moeten bedenken. Ik ging regelmatig met de auto en zei dan dat ik het niet prettig vond om in mijn ééntje naar huis te moeten fietsen. Ik was dan dus de BOB. Of ik had last van hoofdpijn en paracetamol gehad (medicijnen en alcohol gaat niet samen), of ik plande de stapafspraak zo dat het net na mijn NOD viel of in de eerste week, enz.
Ik kan niet zeggen dat ik nooit een biertje heb gehad toen ik probeerde zwanger te worden en ook de keer dat ik zwanger werd heb ik echt wel wat biertjes gehad. Iedereen (ook de verloskundige)zegt dat je je daar niet zo druk om moet maken. Kijk  even flink aangeschoten worden lijkt me niet zo'n goed idee, maar één of twee glaasjes wijn of bier drinken kan echt niet zoveel kwaad.  
Toch vind ik dat je niet teveel  op anderen moet letten. Je moet doen waar je  je goed bij voelt en niet om  anderen toch gaan drinken(stel je voor  dat ze iets door krijgen). Vraag jezelf af wat je het belangrijkste vindt. Het geheim houden voor de buitenwereld of .................?  
Ik  wens  je er veel succes mee en  hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt.  

Groeten van mij.  

hoi,

ik begrijp je gevoel.
dat wij besloten om een kindje te willen,
ben ik bewuster met dingen om gegaan.
en daar hoorde ook bij geen alcohol meer.
we zijn nu ruim een jaar bezig en zitten in ronde 14.
ik drink nu af en toe weer een glaasje wijn.
je kunt niet je hele leven omgooien, wat je zelf ook al zei,stel voor dat het nog langer duurt voordat je zwanger bent??
maar minderen met de dingen zouw ik wel doen.
voorheen nam ik 2/3 glaasjes met een verjaardag. nu neem ik er 1.
en daar geniet ik dan extra van.
mijn gynecoloog zegt dat dat ene glaasje echt geen kwaad kan.
je mag zelfs op zijn tijd een glaasje wijn drinken als je weet dat je zwanger bent, maar dat laatste zouw ik zelf toch afraden.

groetjes.

Ik zou me niet zo druk maken zolang je nog niet zeker weet dat je zwanger bent. In verschillende zwangerschapsagenda's en -boeken heb ik gelezen dat pas vanaf week 6 de placenta zo is ontwikkeld dat jouw stoffen in het bloed van het kindje komen. Nou ben ik geen arts ofzo, dus als er mensen zijn die willen aanvullen: doe gerust!
Tot de 6e week zou je dus gewoon kunnen drinken. Overigens heb ik steeds niet of erg weinig gedronken vanaf mijn eisprong tot NOD en als ik weer ongesteld was, dan kocht ik lekker een fles 43... om na de volgende eisprong weer te stoppen.

Alcohol heeft wel invloed op je vruchtbaarheid, zeggen 'ze'. Maar ik kan nergens terugvinden hoe veel en bij welke inname.

Veel succes met kiezen en/of stoppen.
(ik vond het wel wennen, hoor! zeker tijdens de wk)

Groeten,

Hoi,

Inderdaad dat drinken is lastig, maar ik doe dat ook net voor mijn ovulatie en asl ik ongi ben.
Maar dat is hetzelfde met het eten van etenswaren die een vergroot risico hebben op je kindje, net als filet americain, leverworst, etc.
Ik geniet er de weken dat het nog mag dan extra van!
Maar het is wel prettig om te weten dat het de 1e 6 weken nog geen risico levert!!!!!

Succes,
liefs Bo

Hoi,
Zolang je nog niet zwanger bent, kun je rustig leven zoals je altijd al deed. Heel gezond
en geen probleem. Je hoeft dan nog niets aan te passen. Moet iedereen natuurlijk
zelf weten, maar het is niet nodig. Idd is er de eerste 6 weken geen uitwisseling
van stoffen tussen jou en je kindje. Omdat de placenta en de navelstreng dan worden
gevormd. Pas als je weet dat je zwanger bent, is het vroeg genoeg om bijv geen
alcohol meer te nemen. En rauw vlees ed. Voor die tijd heeft het geen nut om het
laatste te laten staan. Leef gewoon je leven zoals je gewend bent. Als je erachter komt
dat je zwanger bent, is het vroeg genoeg om het alsnog aan te gaan passen.
Zo heb ik het bij mijn zoontje gedaan en zo ben ik het nu ook weer aan het doen.
Laat je de kop niet al te gek maken door alles wat niet meer zou mogen.
Geniet van deze periode en als je zwanger bent.
Liefs Melanie

hoi, hoi,

Ik sluit me helemaal bij Meltje aan.
Zodra ik weet dat ik zwanger ben ga ik weer goed op alles letten.
Nu minder ik in alles een beetje zodat straks de overgang niet zo groot is.
Ik lust best wel een glaasje en ben gek op Franse kazen.

groetjes, Ikky

Ha

Mijn vriend en ik hebben altijd de beste sex als we wat hebben gedronken en dat is nu natuurlijk ook wat waard. Als hij alleen drinkt levert het niet het zelfde effect op. Ik drink dus wel een glaasje, maar ik let er wel op, helemaal dronken worden deed ik toch nooi maar een glasje mag wel vind ik.

Wat ik veel belangrijk vindt is wel of niet stoppen met roken. Zelf rook niet maar we   blowen wel eens. Dat doe ik dus alleen als ik ongesteld ben, daarna niet meer. Is meteen een goede reden om daar mee te stoppen.

Groetjes Chandra

ps nu kom ik meteen over als een ongezonde meid maar in mijn omgeving ben ik juist de gene die gezondste is. Maar een af en toe een feestje vind ik wel kunnen.

Terug
Bovenaan