Drinken

Hoihoi! Hier eentje van 1,5 wie alleen maar uit haar fles drinkt hoor. Heb alle beker geprobeerd, rietjes 360 tuit etc etc. Wil ze gewoon niet hebben. Hier ging gelukkig water er wel heel lang in. En rooibos mango thee geef ik, die is cafeine vrij. En teissire ranja suikervrij, gewoon een klein beetje voor de smaak. Je hoeft echt niet alleen water te geven hoor, maar diksap hoor ik idd geen goede verhalen over en vruchtsapjes uit een pak zou ik ook niet snel doen ivm suikers.
geen stress, andere beker komt ooit vanzelf wel! 
 
Persoonlijk zou ik juist geen 0.0/suikervrij spul geven, hier zitten juist weer allemaal chemische zoetstoffen in... eventueel kun je misschien van die boomgaard perensap of appelsap uit van die glazen flessen kopen (dan de versie zonder toegevoegde rommel) en deze als "siroop" gebruiken
 
Thanks voor alle reacties. Ik ga toch gewoon proberen door te zetten met water... Ik dacht altijd dat diksap gezond was, tot ik mijzelf er in ging verdiepen... Maar helaas was ik er toen al mee gestart. Het is zo gekomen doordat het afgelopen zomer een bloedhete periode was en ze koorts had... En ik wilde dat ze vocht binnen zou krijgen en water vertikte ze. Helaas bleek achteraf diksap 1 bom suiker, maar toen was het kwaad al geschied natuurlijk en nu vertikt ze het dus helemaal om water te drinken. 1 slokje en ze weigert pertinent drinkbeker/fles etc. Terwijl ik zelf helemaal geen sap/frisdrank liefhebber ben. Als ik ooit een 2e krijg, maak ik deze fout niet nogmaals. En voel me ook best een beetje schuldig naar haar, omdat ik zo bang ben voor overgewicht. Gelukkig drinkt ze wel goed normale melk. Dat geef ik nu wat extra, zodat ze iedergeval vocht binnen krijg.
 
Goed voornemen hoor!
Ik reageer nu alleen op je laatste bericht: niet schuldig voelen hoor! 
Hier het andere uiterste. Voor het gemak bood ik alleen melk, water en kamillethee, zodat je niet in discussie hoeft als die limonade-gek wordt... Maar kreeg later spijt van m'n strenge regime.
Toen de mijne nog net een half jaar oud was in de winter, van nature aan de lichte kant was (familietrekje), koorts had, geen trek, en hoestte (wat zo heftig uitzag bij zo'n klein lijfje), probeerde ik wanhopig voor het eerst limonade en diksap zodat er suikers in kwam... dat vond hij zó raar, hij weigerde! 
ik ga de volgende keer juist af en toe oefenen met diksap ? maar dan alleen in weekend of feestjes ofzo...
 
Hier een baby van 10,5 maanden. Rond 9 maanden waren we al 2 maanden aan het klooien met allerlei soorten bekers. Ze wilde geen andere dingen dan melk uit de fles. Maar ze wilde ook niet meer zoveel melk hebben. Ik ben water gaan verstoppen in pap en eten. Heb alle drinkbekers geprobeerd. Toch meer melk geprobeerd te geven. 
En toen heb ik gewoon gedacht dat ze wel drinkt als ze dorst krijgt. Melk kwam toen uit de fles. En verder stond er altijd een rietjesbeker met water of lauwe thee. En een enkele keer met een theelepeltje diksap of suikervrije limo. We hebben een week of 2 erg weinig drinken naar binnen gekregen. Maar door consistent 1 soort beker aan te bieden, drinkt ze nu supergoed. En ja zoetigheid is sneller op dan water. Maar dat krijgt ze niet altijd.
Tuibeker of 360 beker omhoog houden snapt ze niet, en open beker oefen ik van de zomer wel hoor, jees wat een geklieder! De beker vliegt ook 10 x per maaltijd door de kamer, dus geen open beker nog.
Hier was consistent zijn dus de oplossing. 
Overigens zijn flessen en tuitbekers niet zo goed voor de tanden na 1 jaar en is een rietjesbeker juist goed voor de spraakontwikkeling. Open bekertje schijnt het beste te zijn, maar voor nu zou ik denk ik gewoon degene pakken die nog het makkelijkste gaat en die doorzetten. Geen safe optie achter de hand houden.
 
 
Misschien kun je laten wennen aan puur water door steeds wat minder diksap erin te doen en melk uit de drinkbeker te verdunnen. Of een stukje fruit laten trekken in water. Vruchtensap is net zo goed veel suiker, dus niet echt een oplossing. Ik lees ook wel veel dat mensen voor melk en ander drinken 2 verschillende bekers hanteren. Misschien handig zodat je kindje niet verrast wordt met wat erin zit. 
 
Het is mij gelukt. Eindelijk drinkt mijn kleine meisje water en soms uit de 360 graden beker en soms uit de fles van Difrax waar een stuk uitsparing in zit. De 360 graden beker knoeit ze wel mee. Ze houdt hem dan op zijn kop en als ze er druk op geeft, heeft ze door dat er water uit komt. Dat is wel een geklieder. Maar goed, het aller belangrijkste; Ze drinkt eindelijk water! Thanks voor de tips en adviezen dames. De fles verdwijnt naarmate de tijd wel. Daar krijgt ze voornamelijk alleen maar melk uit of dr papfles savonds en dit is een fles van Difrax zonder uitsparing.
 
Terug
Bovenaan