drinken

A

Anoniem

Guest
Het topic wat ik hier over geplaatst had is foetsie, dus nog maar een keer. Wat drinken jullie kindjes naast melk? Laura krijgt roosvicee, maar dit schijnt erg slecht voor de tandjes te zijn. Op het cb adviseerden ze diksap, maar is dat niet hetzelfde? Heb je dat ook in huismerk?

Hoi,

Mijn zoontje van 8mnd krijgt naast de bv, water en diksap,
Het verschil tussen diksap en roosvicee is dat diksap natuurlijke suikers heeft dus puur sap is en roosvicee daar zitten toegevoegde suikers in.
Mijn zoontje van 2,5jaar krijgt ook nog steeds diksap als hij gewoon sap krijgt met suiker dan stuitert hij alle kanten op en het is al zo een druk kereltje!

Liefs Nesie

Hoi,

Ook ik kon via de ingredienten niet het verschil zien tussen diksap en roosvicee. Dacht dat diksap huismerk was en roosvicee een merk op zich.

Myrthe drinkt bijna niets. Ik probeer van alles. Water, siroop, roosvicee, thee, zelfs optimel drink. Maar als ze naast haar melk nog 50cc binnen krijgt is het veel.
En melk drinkt ze ook bijna niet, nog net 300cc op een dag. En dan alleen als ik er een beetje pap doorheen doe voor de smaak, anders dat nog niet eens.

Liefs Reneke

hallo meiden,

Dat probleem hebben wij gelukkig niet. Lara drinkt tussendoor eigenlijk best wel veel. Ik heb babythee, uit Duitsland en dat vindt ze schijnbaar heel erg lekker. Ik maak 's morgens een flesje van 200 ml klaar en daar kan ze dan de hele dag mee doen. Je kunt het namelijk warm en koud drinken.
Wij bieden het haar aan na de hapjes en toen het van de zomer zo warm was ook tussendoor. Van de 10 dagen is 7 dagen de fles 's avonds helemaal leeg. Ze vindt het erg lekker.

Het is natuurlijk erg moeilijk als je kindje niks drinkt. Lusten ze ook geen verse vruchtensap ofzo. Ik weet het ook niet hoor.

Succes ermee
Groetjes Anne

Ook Zifjon krijgt roosvicee maar ik heb even op mijn fles gekeken en ben er zelf dus ingetrapt er staat met vruchtensuikers maar als eerste op de ingredientenlijst staat   Glucose-fructose stroop en dat is pure suiker stroop. Diksap is de naam en merk van het appeldrankje(siroop) en bevat idd ALLEEN natuurlijke suikers. je zou ook verdunde vruchtensappen kunnen  gebruiken van bv appelsientje dat is helemaal natuurlijk, zeker de appel troebel en druivensap. Ik denk dat ik dat ga doen en dat de Roosvicee de deur uitgaat want ik ben niet echt blij met al die suiker bende hij krijgt vaak al genoeg suiker binnen via andere dingen.

Hallo

Shanice drinkt ook roosvicee net als haar broer die 3 is en ik heb helemaal geen commentaar gehad milton kreeg als baby ook appelsap verdund met water die moest geen diksap dus bij shanice heb ik het niet eens geprobeerd roosvicee verdun je ook met water .Milton is absoluut niet dik ze verbrandde die suikers echt wel shanice krijg van mij ook een lange vinger maar dat zeg ik niet bij het cb wij zijn er ook mee groot geworden . Ik ga zelf ook niet op een droogkaakje zitten bijten .

groetjes lisette

Ik heb vandaag diksap van het c1000 huismerk gekocht, is wel 2 keer zo duur als roosvicee bijna. Ik zag in de winkel ook dat er is roosvicee glucose-fructosestroop zit en in diksap niet. De roosvicee fles is bijna leeg, daarna krijgt ze de diksap, ik hoop dat ze het lekker vindt!

Volgens een foldertje bij mijn tandarts mag ze alleen melk, water en thee. Al het andere zou slecht voor de tanden zijn, ook appelsap e.d. Als je het foldertje leest is het maar raar dat mensen die alles eten en drinken nog geen kunstgebit hebben! Zal ook wel weer een beetje meevallen denk ik, wel schijnt roosvicee het slechtst voor tandjes te zijn... blijven poetsen dus!

Ik heb vandaag diksap van het c1000 huismerk gekocht, is wel 2 keer zo duur als roosvicee bijna. Ik zag in de winkel ook dat er is roosvicee glucose-fructosestroop zit en in diksap niet. De roosvicee fles is bijna leeg, daarna krijgt ze de diksap, ik hoop dat ze het lekker vindt!

Volgens een foldertje bij mijn tandarts mag ze alleen melk, water en thee. Al het andere zou slecht voor de tanden zijn, ook appelsap e.d. Als je het foldertje leest is het maar raar dat mensen die alles eten en drinken nog geen kunstgebit hebben! Zal ook wel weer een beetje meevallen denk ik, wel schijnt roosvicee het slechtst voor tandjes te zijn... blijven poetsen dus!

Terug
Bovenaan