drinken

Hoi,

Vince drinkt behalve zijn melk flessen (3) helemaal niks!...We hebben van alles geprobeerd,en ook van alle soorten drinken maar hij wil niks!!!

Hoe doen julle dit bij jullie kids?
Met de oudste was drinken geen probleem!
 
Ha; als je al van alles hebt geprobeert heb je waarschijnlijk weinig aan mijn tips. Maar goed, wie weet zit er iets tussen waar je wat mee kunt.

* niet alleen verschillende soorten, maar ook verschillende bekers uitproberen. Mijn dochtertje doet bijv. niks met tuitbekers. Ze drinkt wel uit een gewone beker. ( er zijn ook oefenbekers waar mee ze minder knoeien).
* Zijn gewoonlijke melk in een beker aanbieden, de overgang is dan minder groot.
* Of juist ander drinken geven maar aanbieden in de fles, dan is de overgang ook minder groot.
* Vooral drinken aanbieden op tijden dat iedereen zelf ook aan het drinken/eten is.
* Van te voren iets eten aan bieden wat dorst op wekt. Bijvoorbeeld een stukje peperkoek.
* Misschien heeft hij gewoon geen dorst door de flessen. Dus misschien wat minder in de fles doen, zodat hij dorst krijgt.
* De flessen melk aanlengen met een beetje ander drinken. ( bijv. een scheutje roosvicee, of melk met een smaakje). In het begin echt maar een klein beetje zodat hij langzaam aan de andere smaken went.

Wie weet heb je er iets aan.
groetjes
 
Dan zal hij het misschien niet nodig hebben.
M'n oudste wilde ook nooit veel drinken. De jongste daarentegen drinkt makkelijk 3 bekers op een dag leeg. Maar hij kan inderdaad ook niets met tuitbekers. Een gewone beker gaat prima en een rietje vindt ie helemaal geweldig.
 
Tja met 3 melkflessen en een toetje komt ie al op 700 cc vocht, hij kan ook niet echt dorst hebben lijkt me.
Misschien als je mindert met de melk dat hij dan dorstiger wordt en ander drinken gaat drinken.

Gewoon steeds weer proberen. Hier was een rietjes beker de uitkomst. Sven is helemaal klaar met de fles. hij is 11 maanden. Mijn oudste was pas met 15 maand van de fles af.
Probeer het dus eens anders!
 
Terug
Bovenaan