droge huid of toch eczeem?

Hallo,

Noah heeft altijd een erg droge huid gehad, maar ik begin nu toch te twijfelen of het inderdaad alleen maar en droge huid is. Bij zijn knieen en ellebogen heeft hij echt van die plakaten zeg maar en zijn borst is echt heel droog. Nu hij wat meer besef heeft van zijn handjes zie ik hem daar nu ook regelmatig krabben. Hij slaapt de laatste tijd ook slechter....zou het daardoor komen? Ga dinsdag dan toch maar naar de huisarts...vind het wel zielig.Zag gister ook nog eens een docu op de tv (bij de kinderpoli ofzoiets) over en meisje met een soort eczeem, zag mij ook gelijk al zitten met noah (dit meisje had er echt extreem veel last van)

Ga in ieder geval maar eens beginen met neutral te wassen en geen wasverzachter meer ed....deed hem sowieso maar twee keer in de week in bad en smeerde hem goed in met olie, maar nu twijfel ik een beetje over die olie, is dat wel goed als het eczeem is? Zou het lieft nu al naar de dokter gaan, maar om met zoiets nu ineens de huisartsenpost lastig te vallen. Hij huilt de afgelopen dagen wel meer, maar ik heb geen ide of dat van de jeuk is....hij lijkt ook veel hongeiger dus het kan ook een sprongetje zijn. Maar ja misschien vind iewel troost en afleding in het eten en is de achterliggende oozaak toch dat eczeem.

Iemand ervaring, tips?????

Groetjes,

Mirjam

Hoi hoi,

Moeilijk om het nu te bekijken of het echt eczeem is of niet......en heeft hij er wel of geen last van.
Vind dat je al aardig goed op weg bent om erger te voorkomen met je wasmiddelen........!!!!!!
Ik kan je nog een tip geven om de plekjes in te smeren met vaseline, zo blijven de plekjes lekker soepel en mocht Noah er iets aan krabben dan krabt hij het het niet zo snel stuk.
Heel veel succes en sterkte gewenst met de "droge" plekken.

Groetjes van Mieke mv 3 boefjes

Mijn ervaring, met mezelf en met Max:
Geen olie en geen vaseline gebruiken. Dat sluit de huid af (tenminste dat gevoel heb ik en bij Max werkt het ook echt averechts). Ik smeer alleen met lannettecreme om de huid soepel te houden. Dat is niet bij iedereen hetzelfde hoor.
Ik heb al een half jaar geleden gezegd, dat Max eczeem heeft, de huisarts vond het toen alleen nog droog. Laatst gaf hij toe dat ik het goed gezien had en we hebben meteen een flinke hormoon zalf gekregen.
Wat ook fijn is, maar ik weet niet of het bij baby's mag is metholpoeder. Dat werkt verkoelend. Verder niet te warm aankleden en het badwater eerder wat kouder. Kindjes kunnen heel goed een tijdje in water van 32 graden of zo (dat is de temperatuur van een redelijk warm zwembad).
Ik wens je veel sterkte!
Patricia

Anne heeft ook een droog huidje. Eerst had ze ontzettend last van berg, maar dat is gelukkig nu verdwenen. De laatste keer bij het CB heb ik gevraagd wat ik ermee moest. De verpleegkundige heeft toen de arts er nog bij gehaald. Geen van beide wisten of het eczeem of gewoon een droog huidje was. Ik kreeg toen een verwijzing naar de dokter. Hier zijn we de volgende dag naar toe gegaan en hebben we een zalfje gekregen (geen hormoonzalf, want dit schijnt alleen tijdelijk te werken).
Ik heb de zalf een week gebruikt, maar het werd alleen erger. Ik doe er nu weer oliegel op. Ik doe dit 1 of 2 keer per dag, maar geef haar huid ook de kans om goed te drogen. Echt weg trekt het niet, maar het ziet er na zo'n gelbehandelingetje toch een stuk beter uit.
Ik moet pas 15 mei weer naar het CB. Ik hoop dat dan die schilfers wel zijn weggetrokken. Anne heeft het bovenop haar hoofdje, achter en in haar oortjes en een klein beetje op haar voorhoofd. Verder heeft ze een paar smetplekjes in haar halsje, maar dat komt door het vele melk spugen.
Of het nu eczeem is weten wij dus ook niet......

Groetjes,
Natasja

Geef je borst of flesvoeding? Het kan namelijk ook een allergische reactie zijn. Ze dachten bij Yara eerst aan een koemelkallergie maar blijkt achteraf toch niet zo te zijn. Het volgende wat ze vragen is welke wasmiddel je gebruikt. Dus dat je dat al hebt aangepast is super. Verder zou ik stoppen om producten zoals zwitsal, natusan en andere producten waar parfum en dergelijke in zit te gebruiken. En zoals patries al zei lanettecreme bij de apotheek halen. Olie sluit de huid inderdaad af. Verder moet ik voor Yara betedineschampoo gebruiken en heeft Yara een behoorlijk zware hormoonzalf (culitivate)voorgeschreven gekregen. Dit werkt zoals Natas zegt niet tijdelijk. In het begin moet je wat meer smeren, maar dat mag maar een paar dagen(3) achter elkaar. Daarna moet je een paar dagen stoppen en dan begint het verhaaltje weer opnieuw. Langzaam aan wordt het dan minder (bij Yara in ieder geval). Nu smeer ik alleen nog op de plekken die verschijnen en dit werkt nog steeds heel goed. En je moet je absoluut niet laten afschepen door de huisarts! Als het geïnfecteerd raakt ben je veel verder van huis!!!!!
Sterkte er mee, ik hoop dat je wat aan deze tips hebt.

Liefs Andrea

Natas, Yara heeft ook eczeem in haar oortjes. Ik heb van de kinderarts voor haar druppels gekregen waar ook hormonen en anticiotica inzitten. Dit moet ik hetzelfde als de hormoonzalf gebruiken. Dit werkt redelijk.

Nou ben ik weer, ik lees elke keer weer wat nieuws
Wat voor smetplekken weer heel goed helpt is zinkolie (zalf met olie). Klinkt een beetje tegenstrijdig met het verhaal wat ik hierboven neergezet heb maar ja. Zinkolie droogt in, daardoor word de plek weer droog en het werkt redelijk snel! (op advies van de huid arst gekregn toen Yara open plekken had van de krentenbaard, maar het werkte ook goed voor smetplekken zei hij)

Als hij zich echt zou gaan krabben zou je hem handschoentjes (van die dunne) aan kunnen doen, vooral in bed!
Het ziet er een beetje zielig uit (mijn broertje had hele extreme eczeem) maar dan kan hij zichzelf tenminste niet open krabben, waardoor had nog veel meer pijn gaat doen (als het eczeem is tenminste)
Ik zou inderdaad echt even naar de huisarts gaan hoor!
Veel kinderen met eczeem kunnen ok niet tegen geur/kleur en smaakstoffen dus daar zou ik dan ook voorzichtig mee zijn, maar ga inderdaad maar eens eerst even naar de huisarts.

Groetjes 4dec (november forum)

Terug
Bovenaan