droge huid of toch eczeem?

Hier nog een mama van een kleine vent met eczeem.. heb dus wel wat ervaring!
Afgelopen maand hebben we Nutrilon Pepti gebruikt (iom het cb) om te kijken of Sam last had van een koemelkallergie.. waarschijnlijk niet; t werd niet minder, eigenlijk alleen maar meer. Kwam ook wel door de droge oostenwind.. (raar maar waar!) Sam begon met plekken in z'n gezicht en nu zit het eigenlijk overal.. Na een zalf op hydrobasis heeft hij nu een hormonenzalfje speciaal gemaakt met een antischimmeliets erin.
Volgens de huisarts heeft hij constitutioneel eczeem. Erfelijk aangelegd. En moet er gesmeerd worden totdat hij eroverheen groeit...
Dit pik ik niet en heb dus om een doorverwijzing gevraagd naar een kinderarts in het ziekenhuis; ik wil gewoon de oorzaak bestrijden en niet de gevolgen! Dinsdag ga ik meteen bellen voor een afspraak!

Sam krabt zich ook helemaal open.. plastic handschoentjes gaan volgens mij zweten.. ik doen gewoon sokjes over z'n handjes heen; en hij slaapt in de bakerzak waardoor hij zichzelf ook niet kan krabben!

Suxxes! En laat je niet afschepen...

Groetjes, Margreet en Sam (13 dec.)

hmm.. lees nu dat het advies was 'dunne handschoentjes' en niet plastic.. sorry..
en het moet zijn ik doe.. ipv ik doen...
hihi..
beetje laat..
einde van de week!...

o... warhoofd..

En ik wilde nog schrijven dat Sam wel prima reageert op de Balneum badolie..
Wordt z'n huidje lekker vettig en zacht van.. heb niet de ervaring dat dit afsluit.

Zo .. dat was het wel weer ;)

hoi hoi, bedankt voor alle tips......fijn als mensen met je meedenken dat neemt toch weer wat zorgen weg.

Vorige week had de oppas de verkeerde voeding gekocht (nutrilon standaard ipv friso standaard) en nu ik erover nadenk is toen de ellende begonnen. Ik had er toen niet zo bij  stil gestaan, Noah dronk goed en dergelijke en geen krampjes dus ik dacht laat ik het pak maar opmaken. Maar nu ik terugdenk is hij vanaf dat moment veel jeukeriger gaan worden (mmm vreemd woord) en zijn huid veel droger. Bovendien sliep hij ook slechter, ik dacht van de jeuk, maar volgens mij was hij gewoon nog hongerig) Ben nu sinds twee dagen weer friso normaal gaan geven en het lijkt weer veel beter te gaan met zijn huid maar ook met het slapen

Ik doe noah twee keer in de week in bad met inderdaad de balneum olie. Ik heb ook niet het idee dat dit de huid afsluit. ben gestopt met het insmeren van de huid met olie en dergelijke. Zwitsel gebruikte ik sowieso al niet, natusan wel, maar die laat ik nu ook ff dicht. (doe zijn gezichtje wel nog met weleda weer en wind zalf)

Mijn schoonzusje had het over baby-eczeem. Ze zei dat dat redelijk onschuldig is en smeert het in met calendula en dat schijnt goed te helpen. Ik wil dat eigenlik ook eerst maar een proberen, want ben zelf niet zo van de hormoonzalf, is toch vaak een paardemiddel.   Ga dinsdag wel ff lang bij de huisarts. Ik heb een hele goede dus ik ben niet bang dat hij me zal proberen af te schepen. Bovendien staat hij ook redelijk positief t.o homeopathie dus hij zal niet gelijk met hormoonzalf beginnen.

Mirjam

Terug
Bovenaan