droge huid!!!

A

Anoniem

Guest
hoi!

ik heb een vraagje:
mijn zoontje heeft een vreselijk droge huid. nu smeer ik dit een paar keer per dag in maar na een uurtje is het vaak alweer heel droog. CB zegt: goed vet houden. maar hij heeft er volgens mij ook jeuk aan want hij krabt over zijn hele lichaam. tot bloedens toe!! hij heeft een beetje een gehavend gezichtje.. soms haal ik hem uit zijn bed en dan zit zijn hele voorhoofd onder bloed...  ik vroeg me af of iemand tips heeft?
ik doe hem in bad met balneum hermal olie... ( dat is wel erg duur )en ik was hem niet met wasgel , alleen van onderen. zn haar doe ik ook niet met shampoo..( hij heeft bijna geen haar dus)... en ik doe hem op advies van CB 2 tot 3 keer in de week in bad of onder de douche...

iemand nog verdere tips????? vind het zo zielig als ie jeuk heeft...

groetjes, Christien mama van kelwin bijna 7 maand!

Heb ik met mijn oudste ook gehad.
Ik ben over gegaan op een keer per week in bad zonder iets, alleen water.
Insmeren met Weleda iedere dag olie en het gezichtje met weer en windbalsem ook van Weleda. Maar een keer per dag anders werkt het averechts. De huid raakt er dan blijkbaar ook erg aan gewend en maakt dan nog minder zelf aan.
Het is sneu he als ze zichzelf zo openkrabben? Misschien sokjes om zijn handjes als hij naar bed gat. Op den duur weten ze natuurlijk ook hoe ze die eraf moeten friemelen...

Succes ermee!

Ik gebruikte voor mijn dochter die eczeem had vaseline lanette, dat is zalf van de apotheek waar geen parfum of iets dergelijks aan toe is gevoegd. Het is alleen vet, en dat werkte heel goed, maar dan smeerde ik haar ongeveer 3 keer per dag in.
Het is gewoon verkrijgbaar bij de apotheek en ik gebruik het nog steeds ook als handcreme.
En uitkijken met de centrale verwarming die nu weer aangaat dat de lucht niet te droog wordt.

Zwitsal heeft ook een paar producten speciaal voor de droge huid. Daar zit vernix bij.
"Vernix Hydratatie is gebaseerd op Vernix Caseosa, het natuurlijke huidsmeerlaagje van de baby, dat gedurende de zwangerschap het babyhuidje beschermt en uitdroging voorkomt". Misschien heb je het al gebruikt of ben je geen "zwitsal mens", maar ik dacht..ik meld het toch maar even

Melanie heeft ook een droge huid en ik doe wat jij eigenlijk ook doet.  2 a 3 keer per week in bad of douche, geen parfumproducten gebruiken (ik gebruik ook geen zwitsal of iets dergelijks daar werd het hier alleen maar erger van). Ik smeer de geïrriteerde plekjes altijd in met gewone vaseline. Dit is alleen maar vet. Dat doe ik een klein beetje bij iedere verschoonbeurt. Het helpt hier wel, maar jeuk heeft ze toch nog steeds.

Ik vind het ook zo sneu voor mijn meisje, maar ik weet ook niet wat ik er nog meer aan kan doen,,,

Hoi Cristien,

Ik ken je nog wel van het april-forum!
Ik las je verhaal en moest mijn tip met je delen. Mijn dochter heeft op sommige plaatsen ook een heel erg droge huid, ook rood. Of het jeukt weet ik niet. Ik was laatst bij het CB en daar zeiden ze dat ze licht exzeem heeft. Of het dat is betwijfel ik zelf, wnat het schijnt niet te jeuken want ze krapt niet, maaarrrr... ik kreeg wel een supertip: Vaseline Lannette creme. Verkrijgbaar bij de apotheek (zonder recept, met recept ook verrkijgbaar en dan betaal je niet of minder, maar heb nu 6,- voor een tube betaald). Het helpt heel erg goed. Je mag het 2x per dag aanbrengen.
Ook hier de zwitsal in de ban. Met pijn in mn hart want vind het zó lekker ruiken... maar het huidje van mn dochter werd heel droog. Gebruik nu Natusan en dat gaat wel goed. Op die paar plekjes na (in de knieholte en rond de enkel).
Misschien dus ook een bruikbare tip voor jou!

Groetjes Anoek
Mama van Benthe 14.04.08

Opvallend eigenlijk dat zo'n bekend en veel gebruikt merk als Zwitsal toch niet helemaal super schijnt te zijn. (Het ruikt wel lekker, hihi.)

Ja,jammer hé Emmy!

Zwitsal staat er wel om bekend hoor! Het bevat erg veel parfum... juist dat luchtje dat we zó lekker vinden... :-( Maar moet zeggen dat ik Natusan wel erg fijn vind.

Terug
Bovenaan