droge huid!!!

Ik ben van het najaar 2007 forum maar lees af en toe wel even mee.
Onze dochter kon helemaal niet tegen olie, ook niet van balneum, ze kreeg daar ook vreselijke uitslag van en schrale plekken. Wij hebben toen alles van neutral gebruikt en dat ging super!!! ( alleen wasgel en shampoo). En bij schrale plekken vaseline lanette creme, dat kun je bij de apotheek halen zonder recept hier zit verder ook helemaal niks geen troep in! Ik hoop dat je er wat aan hebt want het is echt super vervelend die jeuk!
groetjes.

Zifjon heeft vanaf zijn geboorte heel veel exceem en ik heb daar enorm veel voor gebruikt. Balneum, Zarqau, Neutral, Weleda  enz enz. Het beste kan je producten zonder parfum en zonder parabenen (conserveringsmiddelen) gebruiken. Want die twee grote boosdoeners zijn erg slecht voor de huid. Verder inderdaad smeren smeren smeren. ik gebruikte iedere dag olie va Weleda en ook Vaseline cetomacrogol creme vekrijgbaar bij de apotheek zonder recept. Dit werk prima. Nu dat het guur weer si en Zifjon zijn wangetjes kappot zijn gebruik ik Weleda weer en wind balsem en het was na 1 dag bijna al weg. Weleda is ook duur maar er zit wel meer in. verder niet meer dan  om de twee dagen in bad met het liefst een iets lagere temp. en niet langer dan 5 min,  katoene kleding en geen verwarming aan. Al deze dingen hebben ervoor gezorgd dat Zifjon zijn exceem nu redelijk ondr controle is na 9 maanden

succes

hey!

wat leuk dat jullie allemaal gereageerd hebben! bedankt voor jullie tips!
ik ben toch maar even naar de dokter gegaan omdat ik bij het CB niet echt verder kwam.
(mijn zusje heeft namelijk ook een zeer droge huid) ( zij is nu 6 jaar en smeert nog erg vaak met vaseline cetomacrogol)
de dokter heeft mij dit ook gegeven en voor de jeuk triamtericolon. dit is een hormonenzalf en die mag ik dan ook niet vaker als 1 keer per dag smeren.
ze zei ook nog: met zwitsal moet je heel erg uitkijken omdat het een reactie op de huid kan veroorzaken.. raar eigenlijk dat zou je niet denken van zwitsal...

ik moet zeggen: SUPER spul!!!! die vaseline cetomacrogol, het werkt heel goed bij hem en hij heeft haast geen droge huid meer als ik hem elke dag in smeer. de jeuk is ook grotendeels weg.
gelukkig maar!
in elk geval heel erg bedankt voor jullie tips en dat jullie meedachten!!!

Liefs, Christien

Hoi,

Ik zou hier niet mee blijven rondlopen, onze oudste heeft veel last gehad van allergie en eczeem, en zijn huid is nog steeds altijd heel droog, je kunt beter een keer een afspraak maken met een dermatoloog, als het geen eczeem maar gewoon een heel erg droge huid is hebben die speciale creme's die de huid echt goed vochtig/vet houd!
En nog minder in bad, op de hoogtepunten van de oudste mochten wij hem niet vaker dan 1x per week in bad doen, nu hij wat groter is is dat niet meer te doen, maar gelukkig word het steeds beter nu!!

Succes en maak eens  een afspraak bij ha of dermatoloog! Gr MJ

Terug
Bovenaan