droge plekken

Hoi

Mijn zoontje van 4,5 maand heeft sinds gisteren een droge plek op zn wangetje.
Ik ben bang dat het eczeem is. Hoe kom ik hier achter? Ik hoef volgende week pas naar het cb, maar ben toch een beetje ongerust.
Hij krijgt sinds 1,5 week ook fruit 'smorgens. Zou het daaraan kunnen liggen?

Alvast bedankt voor de reacties

Caroline
 
Hoi Carolien,

Mijn zoontje reageert ook op dingen door het krijgen van een droge plek maar dan op zijn slaap. Ik hou dit dan even vet met beetje vaseline en dag of 2 dagen later is het ook weer verdwenen. Het lijkt inderdaad erg op exceem, maar ik zou het eerst eens even proberen om het vet te houden, trekt het dan nog niet weg zou ik even contact opnemen met het cb of de huisarts.

groeten Saskia
 
Jochem is nu 5 maanden en heeft dit ook sinds ongeveer een week of 2/3. Hij heeft het naast z'n gezicht ook op z'n onderbeen en bovenarm. Ik ben ook bang dat het exceem is maar weet het niet goed. De dokter wilde er niets aan doen, enkel een beetje insmeren met baby-olie. Maar het is nog steeds niet weg hoor. Het wordt niet erger maar het gaat ook niet over. Hij leek het wel te krijgen van een perenhapje maar dat weet ik niet zeker. Ik geef nu enkel appel en banaan, geen peer meer. Ik houd het in de gaten en lees met je mee. Ik ben hierdoo ook een beetje bang om met groente te beginnen omdat ik bang ben dat hij nog meer allergische reacties krijgt.

Groeten marijke
 
hoi

Bij mijn zoontje komt het niet van de peer, die kreeg hij gisteren pas voor het eerst en toen had hij de plek al. Daarvoor kreeg hij alleen banaan en appel. Gelukkig heeft hij alleen een kleine plek op zn wang, vlak bij zn oor. Het lijkt met die vaseline al wel een beetje minder te worden. Maar ik durf inderdaad ook nog niet goed met groenten te beginnen. Ben benieuwd wat ze volgende week op het cb zeggen.

Hou jullie op de hoogte.

Caroline
 
Hoi Marijke

Mijn zoontje heeft nu ook een plek in zn knieholte. En onder zn kin. Hij lijkt er geen last van te hebben. Is het niet zo dat eczeem altijd jeukt? Ik weet het niet. Waarom denkt jou dokter niet aan eczeem? Komt er bij jullie in de familie allergie voor, of meer mensen met eczeem of astma ofzo? Koemelk allergie kan zich namelijk ook uiten door eczeem. Mijn zus zit helemaal onder, dus ik ben wel extra voorzichtig.

Dinsdag ga ik naar het cb, dan laat ik je wat weten

Groetjes
Caroline
 
Hoi,

Mijn dochter (inmiddels 10 mnd) heeft het ook een periode gehad. Kan het zijn dat je je puk vaker in bad of onder de douche doet vanwege de warme periode dan eerder? Baby huidjes drogen snel uit. Eerder ging mijn dochter bijna elke dag in bad. Toen die droge plekken niet weg gingen (ook niet met een likje vernix creme) zijn we haar wat minder vaak in bad gaan doen en nu ziet haar huidje er weer prima uit.
Mijn ervaring met eczeem is dat het eerder op een warme broeiplek begint en niet op een wangetje, eerder in een plooi. Dat kan natuurlijk verschillen. Als je je zorgen maakt zou ik een afspraak met de huisarts maken, die kan je uitsluitsel geven. Succes!
 
Hoi Caroline,

Mijn zoontje had ook een erg droge huid, en op zijn been ook plekken die droog en schraal waren. Wat bij hem heel erg hielp is een zemelenbadje. Van CB mocht ik hem maar 2x per week in bad doen (behalve als het heel warm is).
Het is een fles, kan je kopen bij de drogist.
Dit lost het misschien niet op voor het gezichtje, maar Luka had op zijn gezicht ook uitslag, en dat is wel minder geworden. Met vlagen komt het wel (even) terug, vooral als hij in de buurt van bijv. een hond is geweest.

Ik zou het zeker proberen! Ik had eerst ook olie geprobeerd, en Balneum Hermal. Dat laatste is wel goed spul, maar duurder! En zemelenbadje (vind ik) beter!!

Laat even weten hoe het gegaan is?!

Groetjes Petra
 
hoi allemaal

Fijn zeg al die reacties! Het is inderdaad waar dat ik met dat warme weer mn zoontje vaker in bad doe. Hij is dan helemaal zweterig. Nu smeer ik hem na zn badje helemaal in met olie! En ik ga het ook maar weer wat minder vaak doen. Met die warmte ging hij ongeveer iedere dag, daarvoor om de dag en soms om de 3 dagen.
En die zemelen ga ik ook maar halen. Ik ben echt als de dood dat het doorzet en eczeem wordt. Als ik dat bij mijn zus zie...... Vreselijk.
Gelukkig heb ik het idee dat het al weer een beetje minder erg wordt.

Groetjes
Caroline
 
Terug
Bovenaan