droge plekken

Hoi,

Mijn dochtertje heeft eczeem gehad. Met een week of 6 begon het wat rood te worden en met 8 weken zat haar hele bolletje (wangen, slapen hoofdje, nek) en armen en benen en borst onder.Bij haar kwam het door een koemelkallergie.
Je herkent het eigelijk meteen het is vurig rood wat schilferig en na een tijdje word het vochtig door het krabben en open gaan.
Mijn meisje kon daarbij niet tegen vaseline omdat dat de huid toch afsluit bij droge plekken gaat het gebruik daarvan wel goed omdat het de huid soepel en vet houd. Maar bj eczeem wat in de openlucht het beste indroogt werkte het niet (bij haar dan je hoort er verschillende verhalen over)

Ik gebruikte cardiflor van vsm creme nu heb je ook emulsie is jeukstillend, en trekt snel in en puur natuur. Zemelen werken ook goed.

Daarbij smeerde ik op de plekken waar ze erg last had borstvoeding en dan trok het zo weg!

Verder zo min mogelijk in bad met zeep enz daarna lekker smeren.

Het bijvoeden (ik weet niet hoe oud je kindje is) maar sommige jong kinderen die dus met 4 maanden beginnen hebben daar wat last van wat zich uit in schale/droge plekken na een paar maanden misschen weken zal dat minder worden.
Er word ook aangerade om met 6 maanden te beginnen zodat de kans op reactie minder is.

Oja mocht je kindje gevoelig reageren op smeerseltjes let dan ook eens op de ingredienten soms zit er amanel in of soja ook daar kunnen ze last van krijgen.

succes.
ps mijn dochtertje is nu 20 maanden en en er helemaal vanaf. Alleen ei niet pinda en noten krijgt ze nog niet.

Groetjes joyce
 
Hoi

Ben net bij het cb geweest. De dokter daar vond het helemaal niet zo erg, ze zei ook dat het geen eczeem was, gewoon wat droog. Gelukkig heeft hij er ook geen jeuk aan. Gewoon een beetje vet houden was haar advies. En wachten met meer bijvoeding tot hij 6 maanden is. Hij krijgt nu alleen een beetje fruit.
Ik ben weer een beetje gerustgesteld. Hopelijk wordt het snel beter. Die plekken op zn wangetje en zn kin zijn weg, het zit nu alleen in de knieholtes.

Groetjes
Caroline
 
Terug
Bovenaan