dromen

A

Anoniem

Guest
Pff echt niet meer normaal.... ik lig de laatste tijd gewoon (voor mijn gevoel) de hele nacht te dromen! Over de meest uiteenlopende dingen die vaak te belachelijk voor woorden zijn haha!
Gewoon allemaal rare dingen.. Dan droom ik de hele tijd dat luna bij ons in bed ligt, (lig ik mijn vriend over zijn wang te aaien  whahahaha) en dan denk ik weer dat ik op haar ben gaan liggen, dus licht aan......en dan dringt langzaam tot me door dat ze in haar eigen bedje ligt.
Of ik zie een grote spin kruipen, schrik me kapot, licht aan en ik zie niks en heb dan in de gaten dat ik droomde.
Of ik schrik wakker, midden in de nacht, en denk dat ik in slaap ben gevallen terwijl ik op allemaal kinderen moest passen, en ben helemaal in paniek omdat ik die kinderen niet meer zie. Totdat ik dus weer het licht aanmaak en dan realiseer ik me pas weer dat ik droom...

Zo gaat dat de hele nacht   door, allemaal van dit soort dingen, om gek van te worden!
Herkend iemand dit?
Weet iemand misschien hoe dit komt? waarom ik zoveel droom? En hoe ik er vanaf kan komen?
Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik teveel bezig ben met alles van overdag, maar ja, hoe kom ik daar vanaf??!!

Ja, ik herken dit ook!
Ik slaap ook erg licht de laatste tijd en ben constant bezig met van alles en nog wat.
Ben nu zelfs zover dat ik 's avonds een slaappilletje neem; melatomatine ofzo.
Ik ben niet zo van de slaappillen, maar na 3 weken zo onrustig te hebben geslapen, zat ik er behoorlijk doorheen.
En nu slaap ik zo lekker en word ik zo uitgerust wakker 's morgens; ik weet niet wat me overkomt!
Ik denk dat we het misschien wel te druk hebben overdag. En dat ga je 's nachts dan toch liggen verwerken.
Wel lief dat je je vriend gaat liggen aaien!
Sil

Hoi 4dec,

Dromen is juist een hartstikke gezonde uitlaatklep voor het verwerken van al je gevoelens en emoties! Klinkt misschien een beetje zweverig, maar laat ze maar lekker komen. Het gaat vanzelf wel weer voorbij. Misschien helpt het om zo'n droom-verklaar boekje te kopen. Dan kan je 's ochtends opzoeken waar je over gedroomd hebt en begrijp je het een stuk beter. Want dromen over liggen op je baby kan iets totaal anders betekenen dan je denkt!

Je kan ze ook opschrijven zodat je helemaal een leuk totaal plaatje krijgt, maar wie heeft daar nou de tijd voor?

Groetjes, KT

Ik geloof daar niet zo in, dat dromen verklaren, zoals het in de boekjes staat.
Vaak is het gewoon te verklaren aan de hand van wat je overdag hebt mee gemaakt.
Ik heb ook zo'n dromenboek, maar dat vind ik vaak erg vergezocht, maar wel grappig om te lezen.
Sil

Ik snap helemaal wat je bedoelt en ben het ook wel met je eens, maar soms staan er (vind ik tenminste) toch wel dingen in waarvan ik denk 'ohhhh, zit dat zooooo'.

Maar goed, ik droom altijd heel erg veel en duidelijk. Soms heb ik echt een ochtend nodig om uit die droom te komen, dus dan is het voor mij wel handig om te weten waar ik nou mee bezig ben. En ach, bij de witte boekhandel liggen er stapels van die dingen voor een paar euro .

Groetjes, KT

Ik heb dat dus ook erg. Maar ik droom ook als ik halfwakker ben...
Dan schrik ik wakker en denk ik echt dat Sasha bij ons in bed ligt. Dan zoek ik onder de dekens, bij mijn vriend, op de grond. En pas later besef ik dat ze gewoon zoals elke nacht in haar bedje ligt. DIt heb ik al vanaf haar geboorte. Ik ben denk ik bang dat als ze bij ons zou slapen dat we op haar gaan liggen of dat ze onder de dekens komt...

En van die spin heb ik ook heel vaak, maar dat had ik al voor de geboorte van Sasha. En wat ik ook vaak heb (en dat is best raar) dat ik wakker word en dan niet meer weet bij wie ik in bed lig... Dan kijk ik naar mijn vriend en dan denk ik, wie is die engerd. En dan kruip ik zo ver mogelijk van hem vandaan en val weer in slaap. 's morgens kan ik me het dan wel herinneren.

hmmm af en toe een beetje in de war. Maar dat eerste heb ik nu heel regelmatig.

gr,
Sabine

Hoi 4dec.

Ook ik droom veel de laatste tijd, ook over mensen die ik al heel lang niet meer heb gezien. Ik denk dat het ook een stuk (onbewust) verwerken is van je dag-leven. Heb jij voor jezelf ook 's avond een slaapritueel? Ik neem regelmatig 's avonds een douche en lees wat (luchtige)tijdschriftjes in bed, vóór 23:00 is bijna altijd het licht uit.
Ik gebruik anti-depressiva (Remeron) waardoor ik juist heel diep slaap. Isis is vanacht een paar keer (kort) 'wakker' geweest (mijn man was lang opgebleven) ik heb niets gehoord, terwijl ze in kamertje naast onze slaapkamer ligt. Kan me daar zo rot over voelen. Mijn man zei: als ze je nodig heeft hoor je het echt wel. Dat is ook waar, Isis kan behoorlijk tekeer gaan!
Anyway, hoop dat je snel weer wat rustiger gaat slapen,
x Esther

Ha,

Ik had in de laatste maanden van m'n zwangerschap steeds van die nare dromen; werd dan helemaal bezweet wakker. En ik plakte de meest onzinnige dingen aan elkaar. Nu heb ik het gelukkig al een hele tijd niet meer gehad.

Wilmi

Terug
Bovenaan