Droomvoeding?? Baby 15 weken

Hallo allemaal,<br />Even een dilemma, onze zoon van 15 weken slaapt nog niet door, wat heel normaal is natuurlijk! Maar.. ik hoor van velen die een droomvoeding geven rond 22:30 en dan doorslapen tot 06:00u. Wij brengen hem rond half 7 op bed en geven in het donker zijn laatste flesje voor de dag. meestal slaapt hij rond 19:00u en word dan 00:00 even wakker (dan speentje er in en slaapt hij door) 01:30 weer wakker en krijgt hij een fles 180cc dan slaapt hij soms door tot 05:00u of 06:00u. Nu hebben we vorige week 1x geprobeerd een Droomvoeding te geven en dat ging prima maar dan wordt meneer om 03:00u ook weer wakker en wil hij weer drinken, dat is niet de bedoeling? hoe deden jullie dat? Want als ik het een week moet proberen en hij komt steeds om 03:00u dan went hij hier ook weer aan toch?? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen<br />

Ik heb dit ook geprobeerd maar mijn dochter kwam ook altijd nog om 03.00 dus ik dacht dan is het 2 keer. Ik ben daar mee gestopt en altijd gewoon haar gevolgd, ik vond dat fijn. Ze is nu 6 maanden en komt niet meer voor een nachtvoeding. Ze wordt wel wakker en slaapt niet door maar hoef niet meer te voeden. En volgens mij met 15 weken wennen ze er nog niet zomaar aan. Je ziet dat wanneer ze meer vaste voeding gaan eten, ze de nacht voeding vaak niet meer nodig hebben.

Wij gaven de laatste fles idd altijd tussen 22.00-23.00. Dus om 19.00 en om 23.00. Al vond ik 23.00 uur veel te laat dus bij de jongste gaf ik hem niet later dan 22.00 uur ook als er dan nog maar net 3 uur tussen zat.

Ze sliepen beide heel snel door. Nu weet ik dat ik daarmee bof hoor en dat er genoeg kindjes zijn die dan in de nacht nog wakker worden. Maar zonder die late fles worden ze sowieso ‘s nachts wakker en dan lag ik niet lekker ? Het is ook wat bij je past hoor. Maar ik kan de late droom voeding wel aanraden, puur op mijn eigen ervaring.
Je zal dan idd soms nog om 3.00 uur gewekt worden, maar misschien na een tijdje niet meer? Ik vond om 3.00 uur wakker worden minder vervelend dan rond 00.00/01.00 want dan zit je net aan het begin van je slaap en dat vind ik persoonlijk heel vervelend ook omdat ik daarna niet makkelijk meer inslaap

Ik ben nu ook al aan het dreamfeeden maar merk nog niet echt verschil.
Wel ben ik erachter gekomen dat ik mijn kind te weinig eten gaf (100 cc en borstvoeding tussendoor maar dat verzadigd hem niet). Voor zijn leeftijd, 10 weken en 5kg, hoort hij 150-180 te doen. Ik dacht vaker een flesje met minder inhoud, omdat hij al moeite heeft met 110 en vaak 120/130 laat hij een beetje liggen of geeft hij dat over tijdens het boeren. Vet irritant.

Dus het dreamfeeden, dacht ik dat wel een uitkomst zou zijn maar tot nu merk ik niet echt een verschil. K leg hem tussen 9/10 op bed en dan geef ik em om 12u nog een flesje maar dan komt hij alsnog tussen 2:30-3:30. En ik hoopte toch ergens wel dat het gerekt zou worden tot 05:00 but helaas ?. Still hoping and praying

Ik heb dit ook geprobeerd. Maar of ze nou om 20.00 of 23.00 de laatste fles kreeg ze werd altijd rond 2.00/3.00 wakker.
Hier viel er helaas niets te sturen.
Ik heb toen maar geaccepteerd dat het gaat zoals het gaat.
Nu is ze 7 maanden en slaapt sinds 2 weken 5/7 dagen van 20.00-6.00.

Terug
Bovenaan