Droomvoeding?? Baby 15 weken

Mijn kleine man is 6 weken en krijgt om 22 uur laatste fles en gaat dan gelijk naar bed. Komt dan rond half 3 en dan pas weer rond 6 a 7. Ideal voor nu want zo slaap ik ook best redelijk. In de avond heeft hij nog last van krampjes en/of is juist gezellig wakker, gaat in bad, etc.. in de avons laten slapen lukte niet. En hier helpt het om tussendolr bij de fles te laten boeren. Daarna drinkt hij de flessen eigenlijk altijd volledig leeg. Anders vaak niet of stopt hij zelf omdat er lucht dwars zit. 

Mijn zoontje is 22 weken oud. Een tijd lang heb ik een droomvoeding gegeven om 22 uur, maar voor de nacht maakt dit niet uit. Hij komt gewoon om de 3 uur, nog steeds ? het enige voordeel van de droomvoeding is dat ik daarna zelf naar bed kan om een paar uur te slapen. Anders wordt hij toch zelf ergens tussen 22 en 24 wel wakker voor een voeding.

Hoi,
Bij onze dochter hebben wij ook een droomvoeding geprobeerd rond die leeftijd. eerst had ze rond 20 uur haar laatste fles en kwam ze om 4 uur. We gingen het proberen om de fles 's avonds later te geven, maar ze bleef om 4 uur komen. de fles van 23 uur pakte ze gewoon niet.
dit hebben we toen niet meer gedaan, omdat wij er drukker mee waren. Kennelijk waren wij te druk met ons schema en was op verzoek beter. We gaven de laatste avondfles op verzoek en zagen wel hoe laat ze kwam. 3 weken later kwam ze wel voor de avondvoeding om 21.30 uur en om 5-6 uur voor de ochtendfles. Later qua tijd is geen verschil met de ochtend, maar in de nacht komt ze nu niet meer (ze is nu 4,5 maand). 

nou moet ik hier wel bij zeggen dat mijn dochter een koemelkallergie heeft en dat we daardoor meer moesten voeden op verzoek om haar weer te laten drinken. Nu kunnen we langzaam naar een beter schema werken, want ze vergeet anders te drinken. Dit trekt wel steeds meer bij, dus ik denk als je nog even geduld hebt en je kind hierin volgt komt het vanzelf goed:) 

Onze dochter is nu bijna 5 maanden oud. Wij gaan 21.30 slapen. Ze krijgt rond 18/18.30 een fles en dan als wij gaan slapen. Als ik dat niet doe komt ze 2 keer in onze nacht. Dat hebben we uitgetest. Met die voeding komt ze rond 3 uur nog een keer en is 6 uur wakker. 

Onze oudste kreeg de late fles vanaf 4 maanden en een maand later sliep ze pas vanaf die fles tot de ochtend. Daar werkte het dus nog beter. Maar onze jongste doet dat vooralsnog niet. 

Ze dronken beiden rond deze tijd nog steeds 7 x 120 ml flesjes. 

Je kan snachts overigens ook kleinere flesjes geven, zo bouw je ze op den duur af. Je moet er uiteindelijk toch vanaf. Dus ik persoonlijk zou sowieso nooit de nachtfles ophogen. Vanaf 5 maanden ben ik bij mijn oudtse juist die avondfles kleiner gaan maken heel langzaam. 
En zij weigerde die voeding compleet toen ze 8 maanden was, maar het 60 ml flesje vroeg ze toen wel weer in onze nacht. Tot ze 1,5 jaar was. Dat is in mijn ervaring een realistischere verwachting. 

Terug
Bovenaan