drop

In drop zit zoethoutwortel, die je met mate moet eten omdat het bloeddrukverhogend kan werken; een handjevol dropjes kan dus geen kwaad, maar een zakvol wel.
Het maakt niet uit wat voor soort drop je neemt (zoet, zout, salmiak of laurier). Per soort drop verschilt het percentage zoethoutwortel wel, maar ze bevatten het wel allemaal (het is nou eenmaal een bestanddeel van drop).

In drop zit GEEN vitamine A! (Vitamine A zit inderdaad in leverproducten.)
Er zit wel zout in, maar dat is niet de reden dat je consumptie moet beperken (net als dat er niets over chips e.d. gezegd wordt, hoewel je daarvan ook niet bakken vol van moet eten).

Melatonine is overigens een stof die je aanmaakt in je slaap. Mensen met slaapproblemen zouden erg gelukkig worden als blijkt dat deze stof in drop zit, maar dat is helaas niet het geval.

Maar je kunt dus gewoon af en toe lekker een dropje nemen, hoor!
 
Anoniem van hierboven van 13.46.
Hoe kom jij erbij dat er geen vitamine A in zit?
Mijn vk heeft dat gezegd en het staat ook in zo'n boekje "wat wel en wat niet (drop) te eten tijdens zwangerschap'.
 
Hoi Thaiza,

tja hoe ik daar bij kom? Wat dacht je van:
- zwangerschapsboek: Het negen maanden boek
- zw.boek: Bevallen en opstaan
- zw.boek: Het tweelingboek
- folder: Gezond zwanger (uitgave van Het Nederlands Zuivelbureau, zat in ziekenhuis-zw.pakket)
- folder: Eten voor twee (uitgave van Friso Kindervoeding, zat eveneens in zhs-zw.pakket)
- website: www.voedingscentrum.nl
- en voor de aardigheid: www.venco.nl
- en tenslotte: de verpakking van een zak drop.

Geen van deze vermeldt dat er vitamine A in drop zit (terwijl dit wel op een willekeurig kuipje boter staat). Raar he?!

Zou het kunnen dat jij het misschien mis hebt? Dat je vk je in één zin vertelt heeft dat je onder andere geen leverproducten moet eten omdat er vitamine A in zit en dat je geen (of matig) drop moet eten, en dat dat bij je is blijven hangen alsof beide producten vitamine A bevatten?

Als ik (en alle geraadpleegde bronnen) het mis heb, hoor ik het graag, maar ik denk echt dat je twee dingen door elkaar gehaald hebt.
 
hoi,
ik ben 27 weken zwanger van mijn 2 e kindje ,en ik zal jullie eens wat vertellen....
ik heb met beiden zwangerschappen gewoon alles gegeten BEHALVE rauw vlees.
alles met mate wel.
ik heb een gezonde zoon op de wereld gezet.
ik rook niet en drink geen alcohol en ik denk dat belangrijker is dat je dat achterwege laat als de rest.
zo denk ik erover.
ik eet gewoon alles..maar geen kiloos achter elkaar.

succes lillian.
 
Terug
Bovenaan