Druk met verbouwen

Tenminste mijn man dan ;-)
Onze dochter gaat verhuizen naar zolder. Daar zijn we nu lekker druk mee, zodra de wandjes staan en alles is afgetimmerd kan ik aan de slag, schilderen, behangen, inrichten, joepie, ik heb er zin in.
Daarna ook de babykamer even meenemen. Nieuwe baby, nieuwe looks.

De jongedame (ze is 2,5) vind het fantastisch dat de baby in haar bed mag gaan slapen. Ze roept de hele dag, papa nieuw bed voor mij maken, ja mama? Echt zo grappig!
Zijn er al meer meiden bij wie de kids er echt al mee bezig zijn dat er een nieuwe baby komt?
Als het an mijn dochter ligt hoef ik straks niets meer te doen, ze gaat luiers verschonen (heel klein, ja mama?), héél veel kusjes geven, samen in bad.
Ik ben erg benieuwd of ze het ook nog leuk vind als de baby er echt is.

Liefs Mamamijn

Onze vent is nog te klein om het te beseffen. Maar ook hij moet plaats gaan maken. Zijn vorige week begonnen met het strippen van 1 van de leegstaande kamers. Manlief heeft de bedrading, rachelwerk en stucplaatjes al tegen zitten (hij is afgelopen dinsdag begonnen en vrijdag was hij al zover) De babykamer is nog geen jaar oud dus dat moet het met een goed (extra beurtje) sopje doen. Alles ziet er nog fantastisch en onbeschadigd uit. En het was heel neutraal.

Dag, ben dus niet de enige. Vorige week kamer leeggehaald, laten stucen en zelf het laminaat erin gelegd. Vandaag de kasten er in gezet. Die stonden nog op kamer van zoonlief. Heeft dus nu eindelijk een normale kledingkast gekregen.
Hij vindt het superstoer dat hij een broertje of een zusje krijgt. Is er ook erg mee bezig. Hij verteld het aan iedereen die maar kan. Had toen ik 13 weken was een shirt voor hem laten maken dat hij een grote broer wordt. Reacties waren niet van de lucht. Meeste hadden gedacht dat hij alleen zou blijven. Hij is inmiddels als 6 en ik 38.

@sven jeetje wat belachelijk dat mensen zo reageren zeg. Ik had zelf ook vrij veel negatieve reacties maar dan omdat ze zo snel op elkaar zitten. (schelen straks 14 maanden) terwijl wij toch moeten dokteren en een aantal miskramen hebben gehad. Sommige mensen kunnen zo ondoordacht zijn. Wel superleuk dat je zoontje er zo naar uit kijkt. Dat mis ik dan wel een beetje. hahaaha.

Mijn dochter wordt over 2 weken 6 en mijn ouders reageerden ook zo dat ze dachten dat er nik meer zou komen. voor de rest is iedereen harstikke enthousiast. mijn dochter vindt het geweldig en is er heel erg mee bezig. ze geeft elke dag kusjes en knuffels en zegt ook wat ze allemaal gaat doen. het grote geluk voor ons is dat we een tweeling krijgen.

Hey dames,

Hier gaat de oudste ook naar zolder. Hij is straks 3,5 sls zijn broertje of zusje kOmt. De middelste blijft op haar eigen kamertje (ze wordt 2 weken voor de kleine wordt gehaald 2). Ook hier waren de opmerkingen niet van de lucht. 3 kinderen in 3,5 jaar vinden de meesten toch wel redelijk belachelijk. Zeker Omdat ik 2 heel gecompliceerde bevallingen heb gehad en de volgende is ook niet zonder risico. We hebben ook nog Is 3 miskramen tussendoor gehad. Achja, mensen hebben altijd wat te zeuren ;) ik kan me er niet zo heel druk meer om maken.

Hier moeten nog muurtjes geplaatst worden en ook een likje verf kan geen kwaad ;) heb er wel heel erg veel zin in!!

Ik ben trouwens 29

Groetjes jen

Wij gaan ook de zolder verbouwen, onze dochter van 4 jr gaat naar de zolder en haar kamer wordt opnieuw de babykamer. De ene keer vindt ze het geweldig dat er een baby komt en de andere dag wil ze zelf nog klein blijven en geen grote zus worden. We hebben het er dus ook maar niet zo veel over zodat ze rustig kan wennen.

Wij moeten de zolder eerst nog helemaal leeg ruimen en dan moeten er nog wandjes in, een zolderraam en dan het leuke gedeelte het opknappen van de kamer! Genoeg te doen nog! 20 jan. horen we wat het wordt en dan kunnen we goed aan de slag!

@supertje. Inderdaad. Er waren ook veel leuke reacties hoor. Het is inderdaad leuk als ze een jaar of 6 zijn. Ze snappen het dan ook echt.
Ik snap niet dat mensen net als bij jou zo snel hun oordeel klaar hebben. De ene vraagt, omdat ik sinds een jaar iets rustiger heb, wordt het niet tijd voor een 2e. Terwijl je dan net een miskraam hebt gehad. Terwijl de ander vind nou groot leeftijdsverschil. Ik wil gewoon tijd hebben voor een kind. En niet dat hij overal en nergens is.
Bij jouw snap ik reacties van mensen uberhaupt niet. 14 maanden is toch heel normaal. Vooral als je er zoveel moeite voor moet doen. Toch.

Terug
Bovenaan