drukke baby of niet?

A

Anoniem

Guest
Nu ik zwanger ben van de tweede merk ik dat dit kind heel druk is vergeleken met de eerste. Toen dacht ik dat hij druk was, maar nu weet ik dat dat niet zo was,

wie nog meer? een druk kind of juist heel rustig die je soms moet wakkerschudden voor contact?

gr mama van MD

hoi hoi

toen ik in verwachting was van justin was justin heel druk in de buik   schopte ook heel vaak tegen me ribbel waardoor het beurs voelde als ik in de auto zat dan deed het zo zeer het schoppen en dan moest ik  nog een half uur naar huis toe rijden
op het laatst hield ie ze hiel zo lang tegen me buikwand aan dat ik soms dacht dat ie er doorheen ging ook kon ik ze hieldje bijna vastpakken

nu ben ik 25 weken zwanger van onze dochter en het enigste waneer ik haar voel schoppen is sochtens als ik wakker wordt en s'avonds om 10 uur kan de klok erop gelijk zetten   ze schopt zomaar 10 min en ik voel dr voetje langst me buik gaan maar helemaal niet pijnlijk tot nu toe     ik heb wel het idee dat onze meid minder schopt als mijn zoontje toen

maar als ik mijn zoontje nu zie   nu ie 15 maanden is         waar haald ie de energie vandaan dr zitten dagen tussen dat ik bekaf ben en al om 8 uur savonds vlak na hem naar bed toe ga   dan heb ik het helemaal gehad
hahahha   voor de rest niks te klagen hoor

groetjes soraya moeder van justin 15 maanden en 15 weken zwanger van onze dochter

druk haha
in denk dat hyperactief een beter woord is.
van voor naar achter van links naar rechts, enz enz.
als ik op me rug lig kan je het zelfs zien.
en andere kunnen hem ook al voelen.

hey hey martine

dat heb ik ook wel hoor vorige week voelde me man onze dochter schoppen en die zijn gelijk   och och weer zo een actieve
hij kon het ook duidelijk voelen hhihihi
ook kun je het nu goed zien ja

groetjes soraya

Hoi

Ik weet niet of mijn kindjes actief zijn of wat normaal is zeg maar. Meestal voel ik ze als ik rustig zit of lig en s'nachts. Ook mijn omgeving kan de kleintjes opzich goed voelen als ze dan willen schoppen.
Meestal met mijn eigen hand dan komen ze. Erg leuk is dat.
En wat vooral ook leuk is als je de buik op en neer ziet bewegen.

Liefs plodder

Hoi,

Hoewel het er tijdens eerdere echo's erg op leek dat het een erg druk kindje was, vind ik het nu toch erg mee (tegen) vallen.

Ik voel d'r regelmatig 's nachts, 's ochtends in bed en 's avonds op de bank (maar ook niet altijd). Overdag is het vrij rustig in mijn buik. Misschien ook omdat ik de laatste tijd erg druk ben op mijn werk.

Afgelopen vrijdag kwam ik thuis na een drukke dag en toen ik op de bank ging liggen begon ze echt een beetje verwijtend te schoppen van "Zo, en nou ik!". Of interpreteer ik dat alleen zo? haha. Nou ja, ik voelde me toch wel een beetje schuldig.

Hebben jullie ook dat als je zelf druk bent met andere dingen dat je je kindje dan minder voelt?

Groetjes, Lotte

Bij mij is het ook zeer wissellend. Ik merk duidelijk verschil in voor mij drukke en rustige tijden.
De afgelopen weken voelde ik haar echt ontzettend veel. De hele dag door voelde ik wel schopjes en andere bewegingen. Elk uur voelde ik haar wel.
Gister en eergister heb ik bijna niets gevoeld, ik begon mij ook eigenlijk al een beetje zorgen te maken. Ik had gister en eergister alleen ook hele drukke lange dagen op mijn werk, waardoor ik mijzelf ook niet zo lekker ging voelen. Waarschijnlijk reageert je baby toch ook op jouw toestand.
Vandaag heb ik het een stuk rustiger aangedaan op mijn werk en heb ik haar ook weer regelmatig gevoeld. (toch weer een geruststelling!)

Een aantal weken geleden toen de bewegingen echt heftiger begonnen te worden heb ik ook vaak wakker gelegen van alle bewging in mijn buik. Ook daar ben ik nu wat meer aan gewend waardoor ik ook weer wat meer nachtrust krijg.

Ik blijf het wel een bijzonder iets vinden. Ik heb ook echt het gevoel dat ik al een band met mijn kindje heb. Ik mis het echt als ik haar een tijdje niet voel. Wel jammer dat  je het  eigenlijk pas zo laat in je zwangerschap goed voelt! Ik zou er wel wat langer van willen genieten...

Terug
Bovenaan