drukke baby of niet?

Ik voel ook drukkere en rustigere dagen, maar ook al ben ik bezig dan nog voel ik regelmatig geduw en dan vooral aan mijn onderkant!

Het is inderdaad vaak zo als je zelf druk bent dat de baby min of meer in slaap wordt gewiegd en dus rustig is. Als jij dan rustig gaat zitten, merkt de baby dat en begint te bewegen.

Maar van mijn eerste kan ik dat niet meer zo herinneren. Ik was toen ook steeds bang dat het niet goed zou gaan en dan porde ik 's avonds echt even in mjn buik om hem wakker te maken of in ieder geval een flinke beweging te voelen.
Nu hoef ik dat niet te doen, zodra ik zit of lig, zoekt de kleine zijn/haar plekje al.

Ik vind het ook zo bijzonder en bouw al echt een band op met die kleine.......en dat wil ik nog wel een hele tijd voelen, maar aan de andere kant kan het mij ook niet snel genoeg gaan dat ik ons kind in mijn armen kan nemen.

Tja het blijft dubbel, maar dat het allemaal bijzonder is, lijkt mij wel!

gr mama van MD

Hoi hoi,

Ik voel de kleintjes erg weinig. Dit heb ik twee weken geleden ook aan gegeven bij de gyn. Toen die ging kijken was het toch anders. Ze waren zo druk dat een fatsoenlijke foto er niet af kon.Ook nu voel ik ze maar 2x per dag. Zo lang dat zo blijft maak ik me ook niet zo druk (probeer ik).
Bij de eerste had ik overigens hetzelfde, misschien beschik ik over hele goede stootbumpers hihihihihi

Groetjes Bertine

Ons babietje beweegt ook eigenlijk de hele dag door wel. Niet overdreven druk ofzo. Ik geniet er wel erg van. Mijn enige probleem is dat het bijna altijd in een stuit ligt, en da's best wel eens pijnlijk, maar ja, daar is weer niks aan te doen. Zolang het maar lekker zit en zich goed kan bewegen ben ik blij en geniet ik!!

Liefs Hilma

hai,
Onze eerste was al heel beweegelijk met de eerste echo, en dat is de hele zws zo gebleven. Regelmatig schrok ik 's nachts wakker van de enorme schokken die hij gaf.
Hij had ook heel vaak de hik en dat duurde vaak lang.Het bleef een pittig ventje, ook als baby. We hebben best met hem lopen tobben het eerste jaar. Hij sliep heel slecht en was erg onrustig.

Ik probeer nu dus heeeeel relaxed te zijn en dat over te brengen op de baby....
Deze is tot nu toe ook echt rustiger. Ik voel genoeg beweging, maar het is allemaal wat subtieler. Wellicht heeft dat ook met de zws duur te maken, maar het lijkt een wat rustiger kindje. Hopenlijk maakt ook deze dat image waar, en hoeven we iets minder lang te wachten op een paar uur slaap achter elkaar....

Groetjes Soela

het kan inderdaad met de duur te maken hebben......herinner jij je nog goed van je eerste hoe die in het begin was? Ik heb het van mijn eerste wel genoteerd in een dagboek, maar kan het me niet meer echt voor de geest halen. Wel jammer hoe snel je dat vergeet.

De bewegingen van het einde weet ik nog wel heel goed, maar de ontwikkeling daar naartoe niet....

gr mama van MD

Hi

ik voel deze baby net zo weinig of veel als mijn zoontje. Maar mijn baarmoeder ligt aan de voorkant, denk dat dat bij mijn zoontje ook zo was, er zit dus een stoot kussen tussen. Als ik mijn hand erop leg, dan komt de baby ernaar toe net als mijn zoontje deed. En als ik naar mijn buik kijk zie ik het gewoon bewegen. Eigenlijk is het precies hetzelfde als bij mijn zoontje, alleen toen had ik er meer tijd voor, nu ben ik aan het werk, of thuis en ben daar met mijn zoontje bezig.

groetjes,
lia

Terug
Bovenaan