Drukke baby snachts help

Hoi allemaal,
Ik slaap al weken slecht omdat mijn dochtertje heel actief is de hele dag door en snachts ook heel erg. Ben natuurlijk wel blij dat ik haar zoveel voel. Ze houdt me nu al wakker waardoor ik aan de ene kant alvast wen aan de slapeloze nachten maar aan de andere kant wil ik ook echt heel graag een keer een nachtje doorslapen. Heb naar mijn gevoel alles al geprobeerd om haar rustig te krijgen maar als ik me buik aanraak of me omdraai in bed is dat voor haar alleen maar een teken om nog harder tekeer te gaan. Wie heeft tips om haar rustig te krijgen zodat ik weer een nachtje kan slapen? Ben nu bijna 36 weken. Probeer dan wel overdag te slapen maar ben zo moe

Heel eerlijk, geen idee. Babies bewegen vaak juist als jij ontspant. Ik werd ook altijd om dezelfde tijden wakker snachts. Na de bevalling kwam hij steeds rond die tijden voor voeding. Leek wel alsof hij me vast had laten wennen vantevoren hahaha. Heb maanden niet kunnen doorslapen. Probeer idd toch overdag je rust te pakken en savonds voor het slapen gaan vast wat meer te ontspannen? Mischien je man ff laten mAsseren zodat je al wat meer tot rust komt. Ik ging ook rustig al om 9 uur naar bed. Las ik dan al wakker werd en weer in slaap viel had ik bij elkaar toch wat uren geslapen. 

Hoi Essil ik draag die buikwand ook vaak maar ga dan ook vaak smiddags evn op de bank zitten om haar te laten bewegen

Ja misschien moet ik daf maar vragen aan me man ja haha . Ja ik ga ook rond 9 uur naar bed en dan lig ik om 2 uur nog wakker... zou wat zijn als ze me rond die tijd wakker maakt zometeen haha. Ik minder al met suiker en dat soort dingen omdat ik ook las op google dar ze daar druk van kan worden maarja het is niet anders dan maar... zie wel wanneer ik de slaap weer kan inhalen? als zij doorslaapt na dr geboorte denk ik??

Hoihoi, hier ook een veel actievere baby dan de eerste keer, toevallig deze keer ook een meisje. Schopt ze je zo hard dat je er pijn van krijgt? Hier doet het soms ook pijn, maar vind het net als jij ook een heel fijn teken dat ik haar dag (en idd nacht!) voel. 
Moet wel zeggen dat ik er, zeker 's nachts, niet te veel op focus. Kan je een meditatieoefening doen evt? Of gewoon met haar 'praten' dat je graag wat meer rust wilt? Op energetisch niveau hebben jullie al een band met elkaar, wie weet helpt het, je zou daarvoor ook naar een (zwangerschaps)haptonoom of cranio sacraaltherapeut kunnen gaan. 
Merk trouwens dat ze hier (nog) meer stuitert als ik zelf gestressed ben, koffie drink of te veel snoep, maar daar kijk je al naar. Veel sterkte!

Hoii! 

ja ze schopt behoorlijk hard dat ik af en toe echt op me tanden moet bijten. Had nooit verwacht dat ze zo sterk zou zijn haha. Ik probeer ook inderdaad snachts het te negeren maar tot nu toe werkt dat niet echt. Heb het maar geaccepteerd dat ik nog waarschijnlijk een maand slecht slaap en dan overdag maar probeer te slapen... spreek haar heel vaak toe haha dat mama even wil slapen, maar ze is behoorlijk eigenwijs. Ja wellicht kan ik dat mediteren proberen. Ik heb nog nooit gemediteerd dus dat mket ik dan even uitzoeken

Heeel herkenbaar! Ik ben nu 40w2d en sinds 1 week is de baby IETSies rustiger. Mensen zeggen: ja, in derde trimester hebben ze echt minder ruimte, dus dan voel je de bewegingen niet zo meer. Nou, die van mij stampt vrolijk verder haha. Ik mag blij zijn met 5 uurtjes rust op een hele dag. Slapen: al maanden slecht. Niet op focussen zou fijn zijn, maar zodra er ook maar iets is dat de buik aanraakt (lees matras of voedingskussen of whatever), dan blijft de kleine net zo lang heel hard duwen en tikken geven tot ik uiteindelijk radeloos rechtop tegen de muur ga "slapen", of half zwevend in mijn voedingskussen, waarbij mijn buik niks kan aanraken ?. Echt drama haha. Enige wanneer het stil is: vanaf half 5 tot uurtje of 10, half 11. Maar kan er ook wel veel om lachen. Dan denk ik dat het stil is en dan hoor ik ineens dat iemand in de piepschuimballetjes van mijn voedingskussen duwt haha. Who am I kidding. Soms is 'ie zo moe na een intense dag bewegen, dat er weleens een rustdag tussen zit, wat ik compleet begrijp ?. En de baby reageert dus wel enorm op contact, ook een vinger of hand, etc. dat vind ik ook wel iets heel moois ❤️

Op het begin had ik zelfs even paniek, omdat ik dacht dat de baby 'boos' was ofzo, door ZOveel bewegingen en dat tikken en hard duwen. Maar de verloskundige vertelde toen heel mooi dat baby's in de buik leren communiceren en dat dit juist hun eerste toenadering is: wie/wat is dit, waar hoort het bij, enz. De grap is ook dat de baby bij onbekende handen dus daarna wel wat rustiger is. Er waren ook twee avonden dat er twee of drie onbekende mensen aan de buik zaten (voor de baby; niet voor mij) en beide keren was het de dag daarna erg stil. 
Ik heb ook twee keer gemerkt dat de baby schrok van een geluid (heftige onweer in buitenland) en dan werd het bewegen ook heel intens voor een uur lang ofzo. Als ik de baarmoeder met beide handen zachtjes wiegde, werd het stil, als ik stopte, begon het weer. Misschien kun je dat proberen?
Meditatie, yoga: wordt die van mij ook alleen maar beweeglijk van. 
Wat in bed als enige sóms helpt: beide handen op mijn buik leggen, dan gaat het na duwen en stompjes toch over in er tegenaan liggen of rustig worden. Soms word ik wakker en liggen mijn handen nog steeds zo. Helpt dus wel. Soms helpt ook nog meer warmte: een extra deken over mijn benen en onderbuik heen. 

Verder: vooral dus ook wel doorbijten en van genieten dat je zo'n actieveling hebt ❤️. Soms is het weleens ff fijn als het stiller zou zijn, maar aan de andere kant: heb het gevoel al veel samen te hebben gedaan haha en je hoeft je in ieder geval niet druk te maken of 'ie nog ok is! 

Terug
Bovenaan