Drukke baby

Je hoeft je in elk geval niet steeds af te vragen of je kindje nog leeft... 
Mijne was ook echt een bewegelijke baby in de buik. Ik vond het heerlijk. Vanaf 17 weken al te voelen ondanks voorliggende placenta. Vanaf 22 weken aan de buitenzijde te zien en vanaf 28 weken zaten we samen vaak te kijken naar de golvende blubberende buik. De bulten die eronder bewogen. En de zere ribben of trappen op mijn blaas... Voelt niet prettig, maar ik kon er wel om lachen. Ze werd vaak wel even rustiger als ik wat ging wandelen, en was daarna ook nog wel een half uurtje stil. Dus wat ik deed was even een minuut of 10 meewandelen met de hond, vlak voor het slapen gaan. Misschien werkt het ook bij jou.
Het zegt volgens mij niet veel over wat voor baby eruit komt. Mijn meisje is nog steeds best beweeglijk. Maar best beheerst. Als pasgeborene maakte ze heel sierlijke handbewegingen steeds. En ze ontdekte al snel de trappelbeentjes. Die heeft ze nog steeds. Op schoot zit ze nu met 6 maanden ook niet stil. Maar welke baby wel? Ik vind haar best voorzichtig in dingen uitproberen.

Ik had ook zo een drukte maker in mijn buik , je zag mijn buik al van ver bewegen! op het laatste werd ik er soms lastig van omdat het zoveel pijn deed en het was zeer extreem savonds en snachts dus ik kon er niet van slapen. Natuurlijk als je ze dan even niet voelt of minder dan ben je direct ongerust ? het is ook nooit goed haha! 
en nu is mijn dametje al bijna 5 maand en nog altijd een zeer actief kind ? kan geen seconde stil zitten! alleen heb ik wel geluk dat ze snachts goed slaapt! 

Terug
Bovenaan