drukke baby

Hallo,

Onze thom is nu 8 maanden en echt een hele drukke baby, hij zit nog geen sec stil. is continu aan het roepen, klimt van je schoot af, gaat opzij hangen als je hem vast hebt zodat hij met zijn hoofd naar beneden 'valt'. Als hij ligt dan schopt en zwaait hij met zijn armen en benen, zelfs tijdens het eten is hij nog druk bezig met vanalles en nog niks. Een luier verschonen is een ramp, hij draait zijn eigen om en kruipt weg. In bad is hij niet te houden.
Ik heb niet het idee dat hij ooit eens ontspannen is. hij speelt wel alleen, maar is dan na 5 sec alweer aan iets anders toe.
Alleen in de kinderwagen of in de auto zit hij stil

Herkennen jullie dit? Doe ik iets fout (bied ik hem te weinig rust aan?) of moet ik het maar gewoon accepteren?

Ik maak me er een beetje zorgen om.

Groetjes Anneke
 
Hoi hoi,
 
Ja weet het ook niet heb je al met het CB erover gehad!!!
Lijkt me toch wel iets waar zij toch antwoord op kunnen geven!!!
Ons dochertje is net zo als je zoontje ook druk met van alles en nog wat ligt ook niet stil en schreeuwd ook kei hard!!! Maar ik denk zelf dat het met de ontwikkeling te maken heeft ze willen zoveel maar ze kunnen het nog niet en worden dan frrusti van denk ik!!
Sorry heb denk ik niet het antwoord dat je zocht maar weet het ook niet één twee drie!!!
Succes hé!!!
 
Liefs Sandy
 
die van ons zit ook geen seconde stil, op schoot zitten is eerder op schoot worstelen...

Maar ik maak me daar geen zorgen om hoor. Waar ben je precies bang voor?
 
Geen zorgen maken. Mijn zoontje is ook erg druk, altijd al geweest. Met 4 maanden rolde hij om, met 6 maanden zitten met 7 maanden staan en nu bijna 10 maanden lopen. Gewoon een vlotte vent daarin.
Hij zit geen moment stil hoor. Zelf word ik er ook doodmoe van hoor.
succes ermee.

 
Bedankt voor de reacties, ik ben gewoon bang dat ik iets verkeerd doe en dat hij daarom zo druk doet. Maar ik lees nou dat wel meer kindjes druk zijn. Dus dat stelt me alweer wat gerust.

Gr anneke
 
Toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n hyperdepieper kindje.
Ons meisie is superdruk, stilzitten is er niet bij, in de kinderstoel gaat ze zo hard zitten wippen dat hij continu naar achter schuift.
Het grootste probleem vind ik dat ze zo weinig slaapt op een dag. We krijgen haar niet aan het slapen in bedje. Op slechte dagen slaapt ze over de hele dag maar een uur, op goede dagen maximaal tweeeneenhalf uur.
Gister was oma ook een beetje aan het zeuren dat ze zo druk was en niet wil slapen.
Tja, ik heb toch het gevoel dat we haar niet overprikkelen, ze is gewoon zo.
En meer dan ons best kunnen we niet doen toch?

Groetjes Hanneke
 
hier precies hetzelfde!!!!!!!!!!!!!!!!! en dan zeggen mensen als ik hem vast heb, doe toch eens rustig met hem, je moet hem niet steeds op zijn kop hangen........ Ik moet hem niet op zijn kop hangen, ik ben blij dat ik hem vast kan houden zonder hem te laten vallen!!! idd geen seconde rust, ok voor mijzelf is dit heeeelll erg zwaar en slopend, het gaat de hele dag door, eerst wou ik stoppen met werken (ik werk nu 3 midagen, maar nu ben ik blij als ik even kan werken, even rust.

het belngrijkste is structuur, dan heeft hij in ieder geval die houvast.

en ind in de wagen of auto is hij stil , wat doe ik nu, ik loop veel en rij veel rondjes, maar dat is natuurlijk niet goed voor hem als hij alleen maar zit, aja soms wil ik ook wel eens een rustig dagje
 
Hallo,

Hier ook een moeder met een hele drukke dochter. Ik werk zelf in het ziekenhuis en heb daar eens advies gevraagd. Ik kreeg het advies te beginnen met Visolie druppels (ben zelf begonnen met die van Bional om dat daar geen suikers e.d. in zitten), verder passen we erg op met toegevoegde (geraffineerde) suikers en kleurstoffen. Zeker ook omdat mijn partner hier erg op reageert en ik het vermoeden heb dat onze dochter dit ook heeft (wel in mindere mate, maar toch). Op de visolie reageert ze erg goed. Ben tussendoor even gestopt omdat de werkzame stof in de melk was gedaan (Friso, DHA/AA is toegevoegd) en dit zou voldoende moeten zijn volgens de voedingslijn van Friso. Helaas was dit niet het geval, dus na overleg weer in het ziekenhuis even uitgerekend hoeveel werkzame stof ze met druppels binnen kreeg en hoeveel met voeding en het verschil geven we nu dus extra (zo'n 10 druppels). Hier reageert ze erg goed op, ze is rustiger op de momenten dat ze moet gaan slapen (alleen 's avonds, hier wordt overdag ook vaak niet geslapen, tot maximaal 2 uur over de hele dag en 's avonds gaat ze rond 21.00 uur naar bed..., maar goed tegenwoordig zonder gillen en krijsen en dat is ook wel fijn). En wat bij ons ook wel helpt is af en toe volledige rust in bouwen (meestal 's avonds voor het naar bed gaan) dan ga ik met haar op ons bed zitten zonder licht, geluid e.d. en laat haar alleen even met een knuffelbeer spelen...

Is wel een beetje een lang verhaal geworden volgens mij, maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
 
Terug
Bovenaan