Drukkend gevoel down under na bevalling

<p>Hoi</p><p>Ik ben 5 weken geleden bevallen van een zoontje maar ik heb sinds 3 weken een soort drukkend gevoel in mijn vagina. Het is vooral als ik veel sta en loop. Ik heb gekeken met een spiegeltje en m'n vagina ingang is nog best wel ruim en het lijkt alsof ik mijn baarmoeder mond voor de uitgang zie .. beetje gênant maar nu zit ik te denken aan een baarmoeder verzakking.. of hoott dit na 5 weken ? Misschien moet het nog genezen en allemaal op z'n plek komen maar maak me best wel zorgen </p>

Doe je al bekkenbodemspieren oefeningen? Anders mee gaan beginnen. Je lichaam is nog aan het herstellen dus het kan verzakt zijn maar dat kan ook nog weer goed komen. Anders zou je bij de huisarts langs kunnen gaan of het aan de verloskundige vragen. En probeer zo min mogelijk te tillen. Natuurlijk wel je baby maar bijvoorbeeld de maxi cosi of de boodschappen door iemand anders laten tillen zodat er geen extra druk daar onder ontstaat. 

Er is denk ik altijd wel iets verzakking, maar idd zsm oefeningen gaan doen. Dat helpt echt! Spieren 10 x achter elkaar snel dichtknijpen en de laatste x even vasthouden. En dat 3x per dag. Eerst voelde ik mijn spieren niet eens knijpen, maar nu is alles weer normaal. Als je je echt zorgen maakt, even naar de huisarts.

Neem meer rust, dit is inderdaad je bekken. Blijft dit gevoel aanhouden vraag dan een verwijzing naar een fysiotherapeut. Het kan namelijk meer zijn. Ik spreek helaas uit ervaring

Maar er zit echt iets voor de ingang zeg maar ?! Zo kan ik ook nooit meer sex hebben lijkt me? En tampons in enz gaat ook niet want daar is het niet diep genoeg voor zeg maar ... Weet niet hoe ik t beter kan uitleggen. Ik doe misschien ook veel te veel maar mijn baby huilt heel veel en heb dan genootzaakt te wiegen, lopen door huis en wandelen buiten anders wordt hij niet stil. Mijn man is werken

Maar er zit echt iets voor de ingang zeg maar ?! Zo kan ik ook nooit meer sex hebben lijkt me? En tampons in enz gaat ook niet want daar is het niet diep genoeg voor zeg maar ... Weet niet hoe ik t beter kan uitleggen. Ik doe misschien ook veel te veel maar mijn baby huilt heel veel en heb dan genootzaakt te wiegen, lopen door huis en wandelen buiten anders wordt hij niet stil. Mijn man is werken

Met je baby bezig zijn is niet teveel doen. Maar daarnaast ook huishouden koken etc, dat wel. Luister naar je lijf. Elk herstel is anders. Heb je al gebeld met je verloskundige zodat zij zsm je kan onderzoeken? 

Terug
Bovenaan