Drukkend gevoel down under na bevalling

[quote quote=10241945]Maar er zit echt iets voor de ingang zeg maar ?! Zo kan ik ook nooit meer sex hebben lijkt me? En tampons in enz gaat ook niet want daar is het niet diep genoeg voor zeg maar … Weet niet hoe ik t beter kan uitleggen. Ik doe misschien ook veel te veel maar mijn baby huilt heel veel en heb dan genootzaakt te wiegen, lopen door huis en wandelen buiten anders wordt hij niet stil. Mijn man is werken[/quote]
Mijn baarmoeder is ook een stukje verzakt. Tampons blijven idd niet meer zitten maar kan gelukkig nog wel gewoon sex hebben, dan merk ik geeneens dat het verzakt is. Maar ga anders even naar de huisarts. Dan weet je meteen hoe het zit en wat je eraan kan doen. 

Ik heb pas na 5 maanden tampons kunnen dragen en pas na 6 maanden pijnvrij seks gehad. Maar ik had een subtotaal ruptuur. Ik had nog maanden lang last van het littekenweefsel. Ook tijdje dat drukkende gevoel gehad. Oefeningen zijn erg belangrijk en verder proberen rust te pakken zodra je baby rust. 

Ga idd langs de huisarts. Hij/zij kan beoordelen of er sprake is van een verzakking. Kijk uit met zware dingen tillen zoals maxi cost etc. Spreek helaas uit ervaring: drukkend gevoel onderbuik en er kwam echt een balletje uit mijn vagina. Fysiotherapie gehad maar niet gewenste effect. Uiteindelijk nadat ons gezinnetje compleet is geopereerd. Had ook problemen met urineverlies. Tampons floepten er meteen weer uit. Gemeenschap is nooit een probleem geweest. Sterkte en luister naar je gevoel/lichaam. 

Ik snap heel goed dat je bang bent voor een verzakking. Heb je nog een na controle met 6 weken? Zo niet, dan even langs de huisarts. Zelf zat ik toen ook in de stress, maar gelukkig viel het mee. Uiteindelijk is het weg getrokken. Het is normaal na je bevalling en het duurt even voor alles weer op z'n plek zit. Zoals al genoemd wordt, doe bekken oefeningen en niet teveel tillen. Meestal komt het weer goed, maar laat gewoon de huisarts even checken om je zorgen weg te nemen. En je kindje mag je natuurlijk gewoon blijven tillen en verzorgen.

wat je ook kunt doen is een bekkenbodemfysiotherapeut bellen. De huisarts wilde me nog niet helpen omdat je echt 6 weken nodig hebt om te herstellen. 
ik ben 5 weken na de bevalling langs geweest omdat ik veel pijn bleef houden. Na een kort onderzoek bleek dat ik een te actieve bekkenbodemspier had. En dat veroorzaakt een pijnlijke kramp. Mijn opdracht was ontspannen in plaats van aanspannen. 
Volg je gevoel. Als je problemen ervaart dan zijn er mensen die je kunnen helpen. En die eerste keer seks na de bevalling hoeft niet pijnlijk te zijn. Ik vond het (met de nodige tips van de fysio) echt prettig. 

Herkenbaar. Ik ben 4 weken terug bevallen. Toen ik last kreeg met een spiegeltje gekeken, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Schrok nogal van wat ik zag. Ik hoop dat het inderdaad met 2 weken beter word, al vraag ik mij af of het nog goed komt. 
Hier zie ik dus ook een roze bolletje. 

Hier hetzelfde. Sinds deze week bij de fysio. Zij verwacht een gespannen bb-spier bij mij. Volgende week laat ik haar even controleren hierop en verzakking. 

Terug
Bovenaan