Dubbel gevoel

Hallo,

Ik ben toch eens benieuwd of ik de enige ben met dat dubbele gevoel.. Sinds de geboorte van Senne ben ik super gelukkig. Niet dat ik dat voorheen niet was haha, maar ik geniet heel erg van haar en vind het heerlijk om samen met haar de dag door te brengen. Zeker nu het zo'n lekker weer is, loop ik met een smile achter de kinderwagen.

Toch merk ik dat de gebroken nachten nu opspelen en vraag ik me af hoe ik het allemaal geregeld moet krijgen.  Ik probeer elke dag weer  een lieve mama te zijn  voor Senne én haar een duidelijk ritme in de dag te bieden én het huishouden te runnen én alle telefoontjes en bezoekjes te hanteren én dingen als de legitimatie te regelen én natuurlijk ook nog lief zijn voor mijn mannetje als hij thuiskomt van zijn werk. Vooral als Senne veel huilt en niet wilt slapen, zoals de laatste dagen, heb ik  echt het  gevoel dat ik nergens aan toe kom. Dan ben ik blij als ik  aan het einde van de ochtend  eindelijk mijn haar kan kammen..

Herkennen jullie dat?

Groetjes,
Dionne

Ja hoor,erg herkenbaar! Teun slaapt nu wel door dus daardoor heb ik wel wat meer rust.
Maar Teun huilt ook heel erg veel en iid als je zo`n dag hebt ben je alleen maar aan het troosten en kom je nergens aan toe! Ik heb me er bij neer gelegd,ik probeer beneden het een beetje opgeruimd te houden (anders word ik nog chagrijniger) en het huishouden probeer ik te doen als hij slaapt dingen die blijven liggen doe ik s`avonds als mijn vriend thuis is. Als hij er dan even voor de kleine is heb ik in een uurtje alles gedaan.
S`middag laat ik de boel de boel en ga ik lekker wandelen. Even nieuwe energie opdoen.
Probeer toch te genieten want dadelijk is je verlof voorbij en heb je het gevoel of je alleen maar het huishouden hebt gedaan. Succes!
Groetjes Mikkie.

Ja hoor!

Ik ging gisteren nog de deur uit met de staart die ik voor het douchen ingedaan had. zag er niet uit, niet opgemaajt of tanden gepoetst. Nog net wel gegeten. Maar geen tijd, dus maar als een dweil over straat...
En dat is echt niet de eerste keer. Ik had nu zelfs gedoucht, pure luxe, soms is het gewoon een snel washandje! In het begin was het helemaal erg, toen at ik soms niet en had het idee dat ik niet eens naar de wc kon om te poepen. Da's nu beter

Heel herkenbaar dus! Maar het wordt wel beter nu er meer tijd zit tussen de voedingen en Loek iets beter slaapt. Als hij straks geopereerd is, zal het wel rustiger zijn, hoop ik.

Loek is nu 6 weken, hoe oud is jouw kindje (ben vergeten te kijken of het een meisje of jongen is)

Blij om te horen dat ik niet de enige ben! Senne (wordt gebruikt voor zowel jongens als meisjes, maar onze Senne is een meisje) is trouwens  5 weekjes oud.

Groetjes,
Dionne

Net op het ogenblik dat ik op je berichtje wilde reageren zette zoonlief het op het schreeuwen. Nu al weer ? Ik begrijp af en toe niets van zijn wekkertje.
En ik wilde nog zoveel doen. Sinds gisteren kan ik er weer tegenaan, maar die daagjes ervoor stond het huilen mij af en toe nader dan het lachen.
Herkenbaar ? Echt wel.

Monique mv Nick (10mrt)

zeker herkenbaar! heeft me ook wat huilbuien opgeleverd en nu probeer ik me er ook bij neer te leggen. Kijk maar eens om je heen ook in huizen van andere gezinnen: nergens is het supernetjes en superschoon! Maar wel gezellig. Enne: je verlof is over voor je het weet, probeer er van te genieten! (hoe meer ik het tegen anderen zeg, des te meer ik het zelf ook horen?!!!)

Hoi, hoi,

Heel herkenbaar, hoor! Vooral in het begin, het is nu iets beter hoewel Esther wel veel minder slaapt overdag.
Vorige week heb ik zelf een knopje omgezet, dat hielp ook. Ik hoorde op de nagym van veel vrouwen van wie het nu niet het eerste kindje was, dat ze de baby gewoon in de box legden en dan ging douchen. Als ze moest huilen, moest ze gewoon even wachten tot mama klaar was. En als ze gingen eten en de baby kwam om een voeding? Over 10 minuten had mama haar bord leeg. Nou zou ik dat met een pasgeborene niet doen, maar waarom ook niet als ze een paar weekjes ouder zijn? Ze moeten leren meedraaien in een gezinsritme. En bij een volgend kindje kun je ook niet alles om dat kindje laten draaien omdat je er al één hebt. Dus Esther draait nou wat meer mee in mijn ritme en als het haar niet aanstaat, heeft ze gewoon heel eventjes pech. Als ik mijn handen weer vrij heb, ben ik er weer voor haar.

Sterkte en echt, het wordt beter!

Eveline

quote: Eveline24 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-04-2007 10:55:23'));

Dit is ook wat mijn kraamhulp zei inderdaad. Met douchen en aankleden etc lukt me dat al vanaf het begin, maar verder vond ik het best moeilijk. Maar nu Mark ook ouder is, moet hij ook  zoveel mogelijk  gaan wennen aan de "normale" gang van zaken.

Terug
Bovenaan