Hee hoi Susan,
Hahahaha, leuke reactie heb je geplaatst hoor.
Ja dus, ik ben zwanger naar Aruba geweest, alleen wist ik dat toen niet. Ik ben ook lekker aan de cocktails geweest, heb gerookt en heb slaappilletjes op de terugweg gehad.
Het punt bij mij was: na het verwijderen van de implanon (begin maart) werd ik niet meer ongesteld (was voor de zwangerschap van Tygo ook het geval). Heb een kuur gekregen (Provera) die een ongesteldheid moet opwekken. Aangezien ik begin mei naar de huisarts was geweest hiervoor, gaf hij mij het advies om ná mijn vakantie pas te beginnen met deze kuur, omdat ik anders tijdens mijn vakantie op Aruba wel eens heel erg ongesteld kon worden.
Ik had bij de huisarts een test gedaan en die was negatief. Ik moest na de vakantie eerst een test doen en als die negatief was, dan pas mocht ik met de kuur beginnen (anders heb je een dikke kans op een miskraam).
Dus, na de vakantie een test gedaan, die was negatief, dus de volgende dag met de 10daagse kuur begonnen. Na die 10 dagen geen ongesteldheid, na een halve week nog niet en na anderhalve week nog niet. Tja, dan maar weer de huisarts bellen. die was met vakantie... hmmm ik zei tegen hubbie: ik voel me ook helemaal niet fit, ben misselijk, mijn darmen borrelen, moet steeds boeren, kan slecht tegen het gejank van tygo en kon wel een gat in de dag slapen.
Toen hebben we een test gehaald om "het maar uit te sluiten", zodat we na zijn vakantie van de HA een nieuwe kuur konden halen.
WAS DIE TEST HARTSTIKKE POSITIEF !!!
Getsie, ik schrok er best van. Je weet namelijk niet hoe ver je bent, zit er nog uberhaupt wel iets (na die kuur) en leeft het?
Dan maar direct naar de dienstdoende huisarts. Die heeft direct de volgende dag een afspraak voor ons gemaakt bij de gyn.
Daar een echo gehad. En daar was een vruchtzakje op te zien mèt vruchtje. Maar allemaal nog zo klein, hij dacht dat het ergens tussen de 5 en 6 weken moest zitten. Er was namelijk ook nog geen hartactiviteit.
2 weken later weer naar de gyn. weer echo. Toen een duidelijk gegroeid vruchtzakje, mèt gegroeid vruchtje incl. klopend hartje....
Het lijkt dus nu allemaal goed. Moet eind juli weer voor echo, dan moest ik ergens rond de 12 weken zijn...
Kort gezegd: het eerste eitje wat omt hoekje kwam kijken werd meteen door een horde hitsige zaadjes aangevallen (waarschijnlijk in de week voor mijn vakantie naar Aruba) en zit nu lekker warm in deze mamma haar buikje hihi.
Ben heel blij, maar nog erg onzeker door bovenstaand verhaal.
Nou, dat was weer een hoop leesvoer. hihi
Groetjes happyM.