Dubbel probleem.. clearblue & trauma

<p>Hi allemaal! <br /><br /></p><p>Ik hoop volgende week te kunnen starten met proberen zwanger te worden van ons tweede kindje. Alleen er zijn twee problemen waar ik tegenaan loop:</p><p>1. Mijn clearblue digitale test voor 2 dagen gaf  de vorige maand een smiley op 16 september, alleen ik ben 28 september ongesteld geworden dus dat klopte niet met de test. <br />Mijn cyclus is gemiddeld 28 tot 30 dagen lang. <br />Op zich geen probleem zou je zeggen, alleen; <br /><br /></p><p>2. Ik ben getraumatiseerd op het gebied van seks. Het lukt mij om 1x een poging te doen, maar daarna moet ik fysiek en mentaal herstellen voor “een volgende ronde” in de nieuwe maand. </p><p>Nu is mijn vraag; hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik volgende week op de meest kansrijke dag ga proberen zwanger te worden? Want de clearblue gaf het dus niet goed aan.</p><p>Zijn er verder nog ervaringen rondom clearblue? <br />hoe zouden jullie dit aanpakken? <br /><br /></p><p>Dankjewel allemaal alvast! </p><p>Ps. Korte uitleg; de wens voor een tweede is groter dan de angst. En thuis met mijn man 1 poging wagen levert minder  trauma op dan de medische molen in het ZH. </p>
 
Ik denk dat de clear blue bijna altijd klopt, het meet namelijk de lh-piek. Het kan wel dat je een langer 2e fase van je cyclus hebt de luteale fase. Zoek maar eens op misschien kun je er iets mee.
 
Is het eventueel een optie jezelf te insemineren? Dan kun je de kans vergroten als het wel lukt en heb je toch kans als gemeenschap hebben samen niet lukt. Succes!
 
Allereerst, wat naar dat je daarmee rondloopt. Dat maakt zwanger worden extra beladen. Dan is je positieve ovulatietest inderdaad het moment en het enige moment. 
Gelukkig is timing het belangrijkste en is 1 keer rond de positieve test echt voldoende om zwanger te worden. 

Je zegt dat als je op 16 sept een positieve test had, en op 28 sept ongesteld werd, de test niet klopte. Dit is niet het geval. De periode tussen eisprong en menstruatie is gemiddeld 14 dagen, maar kan zo kort als een week zijn tot wel 18 of 19 dagen. google maar eens over luteale fase. Ook is deze periode niet elke cyclus even lang. Bij sommige vrouwen wel, maar bij veel vrouwen kan er best 1 a 2 dagen verschil in zitten van cyclus tot cyclus. 

Evengoed jammer dat de eerste poging niet gelukt is natuurlijk. Het duurt alleen vaak echt wel een paar pogingen. 90% van de stellen is binnen een jaar zwanger. Dus er is goede hoop dat het de komende maanden alsnog wel lukt. Blijf gewoon proberen op de avond van de positieve smiley. 

Nog een vraag: heb je wel eens aan zelfinseminatie gedacht? Ik heb andere problemen waardoor zwanger raken van de tweede niet op de natuurlijke manier kan. En heb dat dus moeten doen. Je kan online kits kopen waar je een paar inseminaties mee doet. En het is heel makkelijk. Je man/vriend ejaculeert in een potje, en daarna wacht je even tot het wat meer vloeibaar is. Dan gebruik je de bijgeleverde pipet met slangetje om het op te zuigen. Dit breng je in je vagina en drukt het leeg. Dat is alles. Scheelt je misschien een hoop druk rondom dat ene moment dat je wel moet. Want dat lijkt me bij een seksueel trauma een heel naar gevoel. 
 
Wat naar dat het zwanger worden voor jou zo heftig is doordat je getraumatiseerd bent! Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan zo snel mogelijk resultaat wilt zien van de pogingen.
Is het een optie om een paar maanden je cyclus bij te houden zonder dat jullie proberen zwanger te worden? Ik zou dan ovulatietesten en zelf temperaturen (als dat voor jou een optie is) combineren. Je kunt dan zien of de ovulatietest een beetje betrouwbaar is en krijgt wat meer inzicht, zonder telkens de mentale last om ook seks te moeten hebben. 
 
Eens met wat de rest zegt, je smiley klopt volgens mij prima hoor. Zo'n 2 weken voordat je ongesteld wordt is je vruchtbare periode (met een gemiddelde cyclus van 26-30 dagen) dus dat klopt toch prima?
 
[quote quote=10492453]Ik denk dat de clear blue bijna altijd klopt, het meet namelijk de lh-piek. Het kan wel dat je een langer 2e fase van je cyclus hebt de luteale fase. Zoek maar eens op misschien kun je er iets mee.[/quote]
Daar ga ik even naar kijken dankjewel! 
Bij mijn weten is een ovulatie eigenlijk altijd precies 2 weken voordat je menstrueert.. En normaal gezien zitten er bij mij altijd 14 dagen tussen. 


en nu dus een smiley op de 16e en menstruatie op de 28e.. eigenlijk nog nooit gehad.. daarom dacht ik dat het niet betrouwbaar was
 
Terug
Bovenaan