Dubbel probleem.. clearblue & trauma

[quote quote=10492457]Allereerst, wat naar dat je daarmee rondloopt. Dat maakt zwanger worden extra beladen. Dan is je positieve ovulatietest inderdaad het moment en het enige moment. Gelukkig is timing het belangrijkste en is 1 keer rond de positieve test echt voldoende om zwanger te worden. Je zegt dat als je op 16 sept een positieve test had, en op 28 sept ongesteld werd, de test niet klopte. Dit is niet het geval. De periode tussen eisprong en menstruatie is gemiddeld 14 dagen, maar kan zo kort als een week zijn tot wel 18 of 19 dagen. google maar eens over luteale fase. Ook is deze periode niet elke cyclus even lang. Bij sommige vrouwen wel, maar bij veel vrouwen kan er best 1 a 2 dagen verschil in zitten van cyclus tot cyclus. Evengoed jammer dat de eerste poging niet gelukt is natuurlijk. Het duurt alleen vaak echt wel een paar pogingen. 90% van de stellen is binnen een jaar zwanger. Dus er is goede hoop dat het de komende maanden alsnog wel lukt. Blijf gewoon proberen op de avond van de positieve smiley. Nog een vraag: heb je wel eens aan zelfinseminatie gedacht? Ik heb andere problemen waardoor zwanger raken van de tweede niet op de natuurlijke manier kan. En heb dat dus moeten doen. Je kan online kits kopen waar je een paar inseminaties mee doet. En het is heel makkelijk. Je man/vriend ejaculeert in een potje, en daarna wacht je even tot het wat meer vloeibaar is. Dan gebruik je de bijgeleverde pipet met slangetje om het op te zuigen. Dit breng je in je vagina en drukt het leeg. Dat is alles. Scheelt je misschien een hoop druk rondom dat ene moment dat je wel moet. Want dat lijkt me bij een seksueel trauma een heel naar gevoel.[/quote]
 
Dankjewel voor je reactie, lief! Het is inderdaad wel echt naar, door therapie kan ik er in elk geval over praten, maar het blijft een enorm kwetsbaar punt in alle opzichten. 
Ik ga het zeker voorstellen aan mijn man! 
en zouden jullie dan op alle dagen insemineren? Voor nog meer kans? Of alleen op de dag van de smiley? 
 
Ik zou om de dag doen ivm de kwaliteit van de zaadcellen. Als je weet op welke dag de piek gaat zijn (als dit elke maand gelijk is) kun je een dag of 4 van te voren beginnen met om de dag insemineren/ gemeenschap hebben. Veel langer van te voren heeft geen zin omdat de zaadcellen niet veel langer leven.
 
[quote quote=10492596]Ik zou om de dag doen ivm de kwaliteit van de zaadcellen. Als je weet op welke dag de piek gaat zijn (als dit elke maand gelijk is) kun je een dag of 4 van te voren beginnen met om de dag insemineren/ gemeenschap hebben. Veel langer van te voren heeft geen zin omdat de zaadcellen niet veel langer leven.[/quote]
 
yes! Dankjewel! ❤️
 
Terug
Bovenaan