Dubbel

Eigenlijk is alles al in bovenstaande berichtjes gezegd. Wel fijn dat we wat dat betreft toch wel een beetje hetzelfde denken en voelen, wat dat betreft ben ik heel blij met dit forum hoor!

Maar goed, om het een beetje een wetenschappelijk tintje te geven, ik loop dus bij een psycholoog, om andere redenen, was al bij haar voordat ik de miskramen had en natuurlijk is dit een onderwerp wat momenteel vooral besproken wordt.

Volgens haar is het zelfs "gezond" (dat zegt ze echt!) dat we ons zo voelen, omdat dit met het verwerkingsproces te maken heeft. Zij zegt ook dat we ons daar best aan over mogen geven omdat het allemaal niet niks is wat we meemaken.
Ik vertelde over dit forum, dat ik het zo prettig vind hier en dat kon ze goed begrijpen, omdat "de buitenwereld" nou eenmaal niet blijft stilstaan en mensen moeilijk kunnen begrijpen dat wij er nog steeds last van hebben, hoe goed bedoelt de reacties ook kunnen zijn.

Dit wilde ik toch even vertellen.

Ariane

Hoi beate,
Dit is heel herkenbaar.
ik heb net zelf een miskraam gehad en ik heb op dit moment 3 vriendinnen en 1 schoonzus die zwanger zijn.
Ze zitten de hele tijd te klagen over allerlei kwaaltjes en een vriending ging met de sport zielig in een hoekje zitten en huilen omdat ze duizelig was.
Ik kan hier op dit moment absoluut niet tegen en kan hier (mischien onterecht) heel kwaad over worden.
Ze weten trouwens niet dat ik bezig ben met kinderen.
Ik ben vandaag ook niet naar mijn werk geweest. Ik werk bij de thuiszorg en ik kan nu even geen gezeur van anderen hebben.
Groetjes kaatje.

Terug
Bovenaan