<p>Hallo, </p><p>Graag wil ik mijn verhaal kwijt.</p><p>Samen met mijn partner hebben wij er voor gekozen om rustig aan met de tijd een kindje te krijgen. Nu net na het kopen van onze eerste koopwoning samen, hebben wij afgelopen vakantie besloten om te stoppen met de pil. En er niet mee bezig te zijn, als het zo is dan is het zo. Na wat onderzoeken op internet hoe lang het ongeveer kan duren voor je zwanger raakt. </p><p>Nou is het zo, ik stopte met de pil na 10 jaar anticonseptie waarvan tussentijd 3,5 jaar spiraal en de rest van de tijd microginon 30. In mijn eerste week de pil niet slikken, je raad het al Bam gelijk zwanger. </p><p>Heel blij maar ook heel verrast. Ontzettend dubbele gevoelens. Ik was vastberaden maar nou het zo ver is ben ik bang, heb ik de juiste keuze wel gemaakt? Ben ik hier wel klaar voor? Normaal gesproken kreeg ik zowat klapperende eierstokken als ik weer babykleding voorbij zag komen, maar nu zijn die gevoelens weg. Ik heb vriendinnen en mensen om mij heen die zwanger zijn of al kinderen hebben. En heb altijd al een kinderwens gehad. Ook aan mijn partner twijfel ik niet, alhoewel het voor hem na het ontdekken dat ik zwanger ben hij nu wat afzakt in nadenken er over, hij laat alles rustig op zich afkomen terwijl ik alleen maar aan mn twijfels moet denken. </p><p>Alle twijfels slaan toe, twijfels of ik nog wel zwanger ben omdat ik me af en toe zo goed voel en nergens last van heb. Maar dat is met de dag anders. Bang dat het verloren gaat, bang hoe de rest om mij heen reageert. Al een paar mensen weten het en die leken wel blijer dan mij. </p><p>Welke toekomstige moeders hebben dit ook? </p><p>#Dubbele gevoelens</p><p> </p><p> </p><p> </p>