dubbele nationaliteit

hoi hoi,

Volgens mij kun je wel een dubbele nationalitiet krijgen.
mijn man en ik zijn beiden nederlanders maar we wonen in Belgie. Onze kleine gaat in Belgie geboren worden dus hij krijgt de belgische nationalitiet. Maar als wij dat willen kan hij of zij een dubbele nationalitiet krijgen. Dat gaan we dus ook doen.
Het kan natuurlijk per land verschillend zijn maar volgens mij gelden voor de EU landen dezelfde regels.

liefs kreeftrje1977

Hoi,

Mijn vriend  heeft de Franse nationaliteit en ik ben Nederlandse. Zo is het aan ons uitgelegd:

Als de vader in Nederland het kind erkent (beste is voor de geboorte, dit heet erkenning van de ongeboren vrucht en moet je doen op het gemeentehuis), krijgt het automatisch ook de nationaliteit van de vader. In ons geval dus de Nederlandse en de Franse. Natuurlijk moet hij het kindje dan ook bij de Franse ambasssade aangeven.

Vraag van tevoren welke papieren je nodig hebt, want wij zijn wel 3 keer heen en weer geweest. Ze hadden steeds weer wat anders nodig  Mijn vriend moest ook allerlei formulieren uit Frankrijk aanvragen en daar kan nog wel eens wat tijd overheen gaan.

Veel succes!

Liefs Leine

Terug
Bovenaan