Dubbele oorontsteking

Als de trommelvliezen gesprongen zijn en je kindje looporen heeft, is het ergste leed geleden. De druk is er dan af. 
Toen mijn zoon oorontsteking had, moest ik van de ha binnen 3 dagen enige verbetering merken. Anders moest ik bellen. En goed pijnstilling geven, zodat hij een spiegeltje had. Ik heb toen 3 dagen nurofen gegeven en daarna nog 2 dagen zetpillen. Zelfs met nurofen voelde hij zich nog niet lekker. 

Wij hebben hier ook een oorontsteking en kregen het advies om nurofen en zetpillen te gebruiken, omdat het een virus was. Maar toen het na 3 dagen niet weg was, moesten we alsnog beginnen met antibiotica. Helaas zijn we er nog niet vanaf. Maar helaas Senn ook nog geen loopoor gehad. Het schijnt dat de druk er dan vanaf is en de pijn weg moet gaan.

Altijd je eigen gevoel volgen! (Moedergevoel) 
Niet elke huisarts verwijst door voor buisjes (helaas) na de zoveelste oorontsteking lijkt dat soms DE uitkomst. Alleen zijn de meningen daar over verdeeld. 
Oorpijn schijnt echt een van de meest pijnlijke pijntjes te zijn. Dus pijnstillers zijn altijd een goed idee. (Wel in overleg met de huisarts lijkt me.) 
Neusspray richting de oren (horizontaal) spuiten heeft wel een effect. Maar het is natuurlijk die ‘de oplossing’. 
Veel drinken en bedje bij het hoofdje iets omhoog, om de druk op de oortjes te verminderen! Vooral bij platliggen neemt de druk weer toe. 

Mijn huisarts zegt: als de koorts even weg is (enkele dagen) en weer terug komt, altijd terug komen! Ook als je kindje niet goed drinkt, slapjes wordt etc. Liever een keer extra dan dat het echt vervelend wordt. 

Zelf deed ik mijn dochtertje niet in bad ivm oortjes/water. Wel gewoon onder de douche rechtop. En ik gaf haar allerlei vloeibaar lekker, zodat ze zo veel mogelijk zou drinken. Succes! Het is echt rot als je kleintje zo’n pijn heeft!

Terug
Bovenaan