Dubbele wagen ja of nee?

<p>Haai allemaal, ik ben op zoek naar wat advies.</p><p>Onze dochter is nog net geen 2 als haar broertje of zusje geboren word. Nu zijn wij wel heel vaak op stap, dus wij twijfelen heel erg wat de beste optie is.</p><p>Ik wilde heel graag een draagzak, maar vind ook wel als je echt een hele dag weg ben (als het straks weer kan met die corona?) dat de kleine ook gewoon lekker moet kunnen liggen.</p><p>Een meerijdplankje kan ook maar als me dochtertje eraf wil dan kan dat en ik kan niet verwachten dat ze dan hele stukken gaat lopen.</p><p>Of een duowagen, dan kan zij toch ook eruit om kleine stukjes te lopen. De kleine kan ook lekker tukken en me dochtertje kan dan ook gewoon vast zeg maar.</p><p>Wat hebben jullie gedaan, en welk merk hebben jullie bijv van duowagen genomen.</p><p> </p><p>Groetjes</p>

Onze dochter is straks 21mnd als de baby geboren wordt. Wij hebben een nuna demi grow, echt heel makkelijk, met n kleine aanpassing kunnen straks onze beider kinderen in de wagen; https://www.nunababy.com/nl/demi-grow

Ik heb er ook over nagedacht, en overweeg een tandemwagen, evt via marktplaats. Een newborn kan goed in een draagzak, maar is niet handig voor de oppasoma en een meerijdplank lijkt me vreselijk onhandig lopen..

Hetzelfde geldt voor mij. Ik zit te overwegen om deze te kopen. https://www.baby-dump.nl/product/tweelingen/214/topmark-2combi/37850/topmark-2combi/37854/topmark-2combi-grey-melange/126670/?gclid=CjwKCAiAgJWABhArEiwAmNVTB3j1hdn9tqsOfY3SHjx6GqqgEIZ3GjLSEd2UyIVZ-cLXqOpRl9aEUBoCOqIQAvD_BwE de baby ligt dan mooi hoog. Sommige duowagens zijn zo raar (vind ik). Het kind ligt dan half op de grond, zowat onder het stoeltje van het andere kind. Niks voor mij zoiets.

Wij hebben het wel gedaan. De bugaboo donkey. Die is ook als enkele wagen te gebruiken. Onze oudste was net 2, maae heeft er nog veel ingezeten.

Onze zoon is morgen jarig en wordt dan 2 en ben over 3 weken uitgerekend van de 2e. Heb een meerijdplankje en krijg een draagzak. Zelf ben ik geen fan van draagzak maar onze zoon wil op moment zoveel zelf lopen dat ik denk dat het meerijdplankje niet gebruikt gaat worden het eerste jaar. De wagen gaat wel mee ma de draagzak is de eerste keus aanstaand jaar

Mijn dochters schelen ook 21 maanden en wij hadden gekozen voor een plankje. Dat beviel prima! Als we echt grote stukken gingen wandelen, waren mijn man en ik samen en hadden we een buggy voor de oudste.

Ze kon vanaf 2 jaar prima stukjes op de loopfiets mee. En de wagen was sowieso not-done vanaf 2 jaar, écht voor baby's vond ze... dus ik kreeg haar daar toch onmogelijk meer in.

Wij wonen wel wat verder van het dorp af, niet op loopafstand van de winkels en we wandelen dus weinig vanuit huis. We fietsen wel veel. We hebben een bakfiets gekocht toen de baby geboren werd, en die gebruiken we nog steeds dagelijks. Mn dochters zijn nu ruim 3 en 17 maanden oud.

Die bakfiets is echt een goede koop geweest. Er kunnen 4 kinderen in, alle boodschappen, een buggy.. de kids zitten altijd droog en uit de wind. Ik ben er superblij mee. Sinds we de bakfiets hebben, hebben we ook nog maar 1 auto ipv 2, en we gebruiken m dus dagelijks! En de baby kon er vanaf geboorte al in met de maxi cosi. Anders moet je weer 8/9 maanden wachten met fietsen totdat de jongste oud genoeg is om in het zitje te kunnen.

Wandel je dagelijks naar de winkels? Zit je kindje nog graag in de wagen? Ja, dan is een duowagen wel fijn denk ik. Maar ik heb m geen seconde gemist, wij konden prima uit de voeten met een plankje en de bakfiets. Uiteindelijk zou ik de duowagen amper gebruikt hebben, alleen de eerste 4 maanden misschien.. daarna was mn oudste dochter gewoon te groot ervoor en wilde z e echt niet meer in de wagen.

Mijn zoontje loopt graag, dus wij doen een plankje. 
Ben nu 36 weken en 26feb wordt mijn zoontje 2.
Die keren dat wij echt hele grote stukken gaan lopen zijn op 1 hand te tellen. 
Als we met z'n 4tjes uitgaan pakt papa gewoon de buggy en mama de kinderwagen. 
Vind het ook zonde want die wagens zijn erg duur en kinderen groeien snel dus ik zou gewoon kijken naar waar er behoefte aan is. 

Terug
Bovenaan