Duim,speen of niets...????

A

Anoniem

Guest
Ben benieuwd of er duimers, speners of kindjes die met niets in slaapvallen zijn en zoja hoeveel......

Nino van mij die duimt terwijl mijn oudste een speen heeft gehad tot z'n 3e ongeveer en in samenzwering met de tandarts het heeft  kunnen afleren van de één op andere dag.....

Duimen afleren word toch iets moeilijker en schijnt toch iets slechter te zijn dan een speen ivm het vergroeien van de kaak.

Groetjes, Angel

Lukas heeft een speen. Vanaf zijn geboorte zowel overdag als 'sn achts. Maar twee weken terug hebben we de speen overdag 'weggegooid' en krijgt hij hem alleen als hij gaat slapen.

Hij mist hem gelukkig niet dus dat is een goede beslissing geweest.

Annemieke

Thomas heeft maar ongeveer 2 weken gebruik gemaakt van zijn speen. Daarna tufte hij hem steeds uit! ook goed, hahah! Maar nu stopt hij tegenwoordig steeds vaker zijn duimpje in zijn mond. Heb eigenlijk liever dat ie dan een speen zou gebruiken, die heb je niet 24 uur bij de hand namelijk! ( letterlijk wel te verstaan...)

-X- Marieke

Tessa is een echte duimelot! Vanaf dat ze 2 weken oud was, had ze haar duim al in haar mond. Een speen gebruikt ze om te spelen, maar zodra die in haar mond zit spuugt ze die uit!
Tja, het kan wel "slecht" zijn, maar zij gebruikt de duim als ze gaat slapen of als zemoe is. Hup duim erin, ff sabbelen, duim eruit en ze slaapt (meestal). Verder heeft ze overdag eigenlijk nooit haar duim in haar mond, dus misschien valt het afleren wel mee!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Met senna is het een beetje wisselend....
In het begin nam ze heel af en toe de speen...maar die gooide steeds uit...
En nu tegenwoordig...gebruikt ze hem heel af en toe...maar meer om te spelen..(Steeds in en uit er mondje trekken)...En heel af en toe der duimpje..
Maar ze heeft er allebei niks mee....Dus merendeel allemaal niet dan wel :)

Nino speelt ook alleen met z'n speen, wat ik wel weer fijn vind is dat ik zo wel kan merken wanneer Nino moe is, dan gaat ie namelijk duimen....en dat ziet er zooooo koddig uit.

En Nee, mamma van Thomas, nog geen foto's helaas maar ik laat mijn man binnenkort even helpen....

Min kleine meid heeft nooit overdag de speen en gelukkig heeft ze daar overdag ook nooit behoefte naar gehad. Wel is het zo dat als ze moe is wel haar speentje wilt.
Ze slaapt ook altijd met speentje. Nu kan ze hem er zelf in haar mondje doen, maar toen ze dat nog niet kon, moest ik er s'nachts weleens uit om haar het speentje te geven zodat ze weer terug ging slapen. Het gebeurde gelukkig niet iedere nacht...
Nu hoor ik haar s'nachts maar heel even, want dan pakt ze de speen en gaat dan weer verder slapen.
Maar ik ben wel blij dat ze hem buiten het bedje niet hoef, want ik vind een speen maar een lelijk gezicht.
Groetjes, Mama van Carmen

Terug
Bovenaan