Duim,speen of niets...????

Mirthe heeft een speen(8,5maand oud). Sven heeft ook een speen gehad die hebben we (verbazingwekkend genoeg) zonder drama weg gedaan toen hij 2 jaar en 8 maanden was...ik was ze zat ( hij verzamelde er steeds meer...op het laatst had hij er 5) en heb hem laten kiezen of je gooit ze nu in de vuilnisbak of we geven ze mee met sinterklaas voor de baby's ....hij koos de vuilnisbak en hij heeft het er nooit meer over gehad.

Mark  wil sinds hij geboren is al geen speen, we hebben het wel geprobeerd maar hij spuugde hem er altijd gelijk weer uit.   Nu vindt hij het wel leuk speelgoed!!!   Ook zuigt hij ook niet op  z'n duim, toen hij jonger was weleens, maar nooit dezelfde.   Ik vind het eigenlijk ook niet erg, hoef ik het ook niet af te leren.
Groetjes Liesbeth.

Voor Tess geen duim, geen speen, maar Poes. Zonder Poes is het neit slapen. Soms heeft ze hem overdag ook even, als ze moe wordt heeft ze erge behoefte aan Poes. Handje of staart erin en lekker pitten, dan haalt ze Poes ook weer uit haar mondje.

Groetjes Nands, mv Tess (8mnd)

Stef heeft wel een speentje (nou ja, 6 ofzo, ik vind ze erg leuk..)
Hij gebruikt hem eigenlijk alleen om te slapen en om mee te spelen.
We hebben er eentje aan de kinderwagen, maar daar speelt hij ook voornamelijk mee eigenlijk. In bed stopt hij hem zelf in zijn mond, maar hij valt eruit als hij in slaap valt. Als ik dan 's ochtends bij hem kom, heeft hij hem vaak zelf weer teruggepakt en ligt dan heel zoet op me te wachten...

Liefs Annet

Ik heb hier 2 duimeltjes.
Roos is 4 jaar maar duimt als ze gaat slapen of heel moe is maar alleen in combi met haar poppetje.
Linde duimt ook als ze moe is en als mama niet snel genoeg is met de volgende hap eten.
Ik weet dat het niet goed is en moeilijk af te leren maar zolang ze niet de hele dag duimen vind ik het een heerlijk slaapmiddel, altijd een voorradig en vooral zelf te vinden zonder hulp van papa en mama.

groetjes Danielle.

hier twee spenenkinderen!
Lior is echt verslaafd, die had vanaf de eerste minuut zo'n enorme zuigbehoefte dat er niets anders opzat, afleren zal moeilijk worden maar dat zien we later wel... Milo heeft 'm niet zo vaak nodig.

Tess stopt het oortje van haar knuffelkoe in haar mond en gaat daar op sabbelen.

Groetjes sandra

Als ons Tess lui of moe wordt pakt ze altijd haar duimpje,maar als ik ga kijken als ze ligt te slapen is haar duimpje al uit haar mondje.Ik kijk altijd wel of haar mondje dicht is en anders duw ik haar mondje zachtjes dicht.Ik denk dat dat beter is.

Groetjes Kitty en Tess.

Terug
Bovenaan