Duimen.... HELP!!!!

Hoi,hoi,
Waarom zou je hem dat af willen leren?
Evi duimt ook ik heb het zelf vroeger ook altijd gedaan. Ik vind erg niks mis mee en met mijn tanden is niks mis.
Moet eerlijk zeggen dat ik het een schattig gezicht vindt en blij ben dat ze geen speen wil. Daar hoef ik dus ook 's nachts voor uit mijn bed, haar duimpje raakt ze niet kwijt!!

groetjes Sonja

ik heb vaak gezien dat tanden scheef groeien en ook wil ik niet dat als hij later groot is nog duimt. ik zou hem liever dan de speen geven. Die speen trouwens ook zo min mogelijk.

Volgens mij kun je duimen nog niet afleren op deze leeftijd. Je kunt wel steeds proberen i.p.v. de duim een speen te geven omdat je dat makkelijker af kunt leren. Maar dan nog...Esther kreeg altijd een speen omdat ze haar duim niet kon vinden en nu wil ze 's nachts nog steeds een speen en zit ze overdag constant met haar vingers in haar mond. 's Nachts sabbelt ze op haar bakerzak. Kortom, je kunt het volgens mij niet voorkomen en het scheelt je waarschijnlijk een hoop frustratie als je je daar bij neerlegt (mij iig wel!).

Groetjes,

Eveline

Misschien idd vervangen voor een speen wanneer je het ziet.

Maar............ik heb zelf jarenlang geduimd en het is echt heel erg fijn! Je kan jezelf troosten, je valt makkelijker in slaap, kortom, je hebt altijd "iets" bij je waarmee je je kunt ontspannen. De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ik daardoor twee jaar een beugel heb gehad.
Toch had ik graag gehad dat ons dochtertje ging duimen, ze had in het begin heel veel zuigbehoefte maar wilde de speen niet. Dan zocht ze haar duimpje, maar lukte het niet die in haar mond te stoppen. Dat vond ik zo sneu, dat ik graag gehad had dat het haar lukte, ik gunde haar zo die ontspanning. Inmiddels is de zuigbehoefte minder geworden.

Bij het cb zijn ze eerder voor de speen dan voor de duim (hygiène, makkelijker afleren) dus misschien kan je daar advies vragen. En als het niet lukt, bedenk maar dat er veel gelukkige ex-duimers zijn....

Gr Irene

Hoi

Onze zoon (nu 12 wk) begint ook zijn duim te zoeken maar kan hem nog niet echt vinden. Soms heeft hij hem te pakken.
Speen wil hij absoluut niet

Vanaf welke leefijd gaan ze gericht hen duim pakken. Want hij is erg gefrustreerd en boos als hij hem niet te pakken krijgt

Groetjes annegien

Tja, ik vind het duimpje van Floor eerlijk gezegd wel ideaal!
Ik geef les op een basisschool in groep 8 en er is tegenwoordig bijna geen kind meer dat op die leeftijd geen beugel heeft. Je kan mij niet wijsmaken dat dit allemaal duimelotjes waren als babies. Volgens mij word je als pubertje al heel snel naar de orthodontist doorverwezen door je tandarts. In veel gevallen geldklopperij, volgens mij dan he....
groetjes van Ruth

Terug
Bovenaan