Duimen.... HELP!!!!

hallo,

Volgens mij kun je dit niet zo afleren. Zeker niet op zo'n jonge leeftijd. Mijn dochter van 4 jaar heeft nooit het speentje gewild maar wilde wel graag duimen. Nu duimt ze nog steeds, maar al een stuk minder. Alleen 's avonds als ze naar bed gaat.

Onze andere dochter (van 6 weken) heeft nu al neigingen om haar knuistje in d'r mond te stoppen. We hebben echt 3 weken dagelijks geprobeerd om de speen erin te stoppen. Tevergeefs....... Zij wordt ook weer zo'n duimelotje.

En idd volgens mij krijgen (bijna) alle kinderen tegenwoordig een beugel. Mijn buurmeisje heeft er ook 1 en zij heeft nooit geduimd! Tuurlijk wordt het wel "erger" door duimen, maar dat is dan pech denk ik dan maar!

Groetjes  Sandra

Hoi,

Ik heb tot mijn dertiende geduimd en geen scheve tanden en geen beugel, mijn oudste dochter die heeft twee vingers de middelste had een speen en de jongste van 15 weken heeft haar duimpje het is zo schattig! Ik ben zo ontzettend blij dat ze een duimpje heeft ik vond die speen vies ook al kookte ik hem regelmatig uit hij ligt overal, en je moet steeds zoeken waar die spenen zijn nou ik ben heeel erg blij met een duimer!

Hier ook een duimer. Zelf had ik een beugel zonder ooit geduimd te hebben, dus dat zie ik wel als het zo ver is. Trouwens, die speen.......... Ik had er een stuk of 6 en op een gegeven moment was ik ze allemaal kwijt! Laura spuugde hem iedere keer op precies dezelfde plek onder haar bedje! (Daar waar ik er niet bij kan.) Zij had er geen last van, want waarom komt die moeder toch steeds met een speen aan zetten als een duim veel makkelijker is!

Toen ik op handen en knieen in een rare hoek onder haar bedje kroop vond ik dus 6 spenen allemaal op precies dezelfde plaats. Alle zes zijn in de afvalbak verdwenen en Laura en mama waren tevreden.

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan