Duimen

<p>Het onderwerp zegt t al. Onze uk van 4 maanden is begonnen met duimen. Hij lag voorheen ingebakerd maar brak steeds uit. Dus nu in een slaapzakje wat best goed gaat. </p><p>Ik heb zelf ook heel lang geduimd totdat t echt een beetje gênant werd. Lastig om vanaf te komen en het is ook niet zo goed voor de tanden. Speentje heeft ie niet zo veel interesse in. Soms bij het in slaap vallen. Iemand tips om dit duimen te stoppen? </p>

Komt vanzelf wel je kleintje is pas 4 maanden. Mijn zoontje is 2 en duikt nog steeds. Hij vindt troost in zijn duimpje dus dat ga ik niet van hem afpakken. Ze zeggen vanaf 2 jaar is het een verkeerde gewoonte omdat ze ook een knuffel kunnen pakken. Die heeft hij ook maar toch vindt hij nog steeds troost in zijn duimpje.  Ik ben van mening dat een kindje er vanzelf wel mee stopt 

Toch ander speentjes proberen? Eentje die hij wel fijn vindt. 
Zonder speentje zou ik het inderdaad ook zo laten. Afleren lukt vast ook wel op tijd, zeker als je dat belangrijk vindt. 

Door het duimen vervuld hij zijn zuigbehoefte. Ik zou het nog even zo laten. Hij heeft het nu nog nodig. En naast dat hij altijd zijn troost bij zich heeft is er nog een voordeel; spenen vallen uit bed of zijn onvindbaar midden in de nacht, gebeurd vrijwel elke nacht dat we er een keer uit moeten voor die dingen en dan heeft ze er 3, haha. Daar heb jij geen last van ?

Ik deed sokjes om de handen bij het slapen gaan. 
Ik ben zelf ook lange duimer geweest, tot het genante aan toe, dus dat wilde ik niet bij mijn kindje. 

Een sokje om handjes idd. Deden wij ook.. beetje zielig, maar hij kreeg er een speentje (bibs vindt hij fijn) voor in de plaats. Zelf geduimd tot gênant laat in m'n studentenleven nog(!) en heb nog steeds soms de neiging als ik me rottig voel. Vriend had enorm scheve tanden door het duimen. Dus al tijdens de zwangerschap waren wij het erover eens dat we dat echt wilden voorkomen!
Is nu 8 maanden, mist zn duim totaal niet en speentje doet zn werk :)

Hier ook een duimer (13 maanden)
En zelf ook een lange duimer geweest met alle gevolgen van dien...
Dus ja ik zou ook voor sokjes of een slaapzakje met mouwtjes gaan... Even bikkelen en speentje aanbieden.. Ik heb echt spijt dat ik het niet heb gedaan..
Duimt altijd als hij moe is (Wel makkelijk teken dat hij naar bed kan?)

Terug
Bovenaan